Външната търговия с вина продължава да върви надолу
През второто тримесечие на 2009 г. производството на бели вина се свива с 31.1%, на червени трапезни вина с 40.5% и 2 пъти на пенливите вина в сравнение със същия период година по-рано, показва обзорният анализ на СФБ Капиталов пазар АД за развитието на сектора в България.
Външната търговия с вина продължава да върви надолу. Спадът на вноса през второто тримесечие е 26.4%, а износът се свива с 45.2%. Целият стокообмен с вина отчита понижение с 36.1% през периода април-юни и с 34% през първата половина на годината спрямо същите периоди на 2008 г. Положителното салдо от тази традиционна за България търговия спада с 42.8% през второто тримесечие.
Реализираните продажби от наблюдаваните производителите на вино намаляват и през второто тримесечие на 2009 г. Наблюдава се тенденция на повишени продажби на качествени вина от определени райони и понижение при трапезните.
Износът на месо нарасна 2 пъти
През второто тримесечие на 2009 г. оборотът от продажби на предприятията от месната промишленост в България отчитат ръст от почти 10% спрямо съответния период на предходната година, показва обзорният анализ на СФБ Капиталов пазар АД за развитието на сектора в България.
Намалението на вноса продължи и през второто тримесечие на 2009 г. Спадът спрямо същия период на 2008 г. е 2.3%. За полугодието понижението е с 2.7%. През изследвания период се наблюдава увеличение на износа на месо и месни продукти. В сравнение с второто тримесечие на 2008 г. той е близо 2 пъти по-голям. През първите шест месеца на годината изнесените количества са с 45.8% по-големи.
На вътрешния пазар производителите отчитат по-високи продажби на колбаси, месо от птици и от едър рогат добитък.
Вносът на консерви продължава да заменя българското производство
През второто тримесечие на 2009 г. оборотът от продажби на предприятията от консервната промишленост в България е по-малък с 25.2% в сравнение със съответния период на предходната година, показва обзорният анализ на СФБ Капиталов пазар АД за развитието на сектора в България. Наблюдаваните предприятия са продали на вътрешния пазар повече доматено пюре концентрат, конфитюри и желета, замразени и стерилизирани зеленчуци.
Тенденцията на увеличение на вноса продължи. В сравнение с второто тримесечие на 2008 г. прирастът е 7.3%, а през първото полугодие – 7.6%. Изнесените количества намаляват с 15.3% през второто тримесечие и с 12.6% през първите шест месеца на 2009 г.