През това лято излизат обновени версии на стандарта ISO 20 000 и на рамката от добри практики ITIL. ISO/IEC 20000 – новата версия на стандарта е ISO/IEC 20000-1:2011 и е с обновено наименование „Service Management System – Requirements“. Това съобщиха от фирма ITCE, която от 8 август предлага обучения по обновените версии на ITIL и ISO 20000.
Ключови са следните промени: Част 1-ва от стандарта, която дефинира изискванията към системата за управление на ИТ Услугите; Стандартът е с увеличен размер, като има допълнения във въведението, много допълнителни изисквания и обновени дефиниции; По добро съгласуване с ISO 9001 Quality Management Systems – Requirements и с ISO 27001 Information Security Management – Requirements; 9 клаузи вместо 10 – Премахната е Release Management клаузата и е интегрирана в клаузата с контролните процеси. Предвиден е преходен период от две години за преминаване към новия стандарт.
Промените по ITIL рамката са също значителни: освен чисто техническите промени като премахване на капитализацията на наименованията на процеси, функции и роли, има и промени по същността на самата рамка: добавени са нови процеси в частта „Стратегия на услугите“; нова структура на съдържанието за всяка процесна секция; разширени интерфейси между фазите от жизнения цикъл и процесите; отразени са и новите технологични тенденции като облачните технологии.