Интервю: Мърчандайзингът може да бъде определящ за успеха на малките фирми

 

Напоследък темата за мърчандайзинга става все по-популярна и у нас. Затова се свързахме със Снежанка Христова от Бизнес школа Възраждане, която е специалист по тази нова сфера от търговията и регулярно провежда обучения за предприемачи и търговски служители. Ето и интервюто с г-жа Христова:

 

– Бихте ли представили Бизнес школа Възраждане? С какво се занимава, с какво се отличава от другите обучителни организации?

Бизнес школа „Възраждане“ е създадена по идея на Виктория Андреева на 25.06.2009 г. с подкрепата на ръководството и настоятелството на Читалище „Възраждане“ в гр. София.

Целта на школата да предостави възможност за допълнително обучениие по различни програми, които развиват личностните качества на всеки човек. Когато развиваме своите умения и качества можем да се възползваме от по-добра работа, по-добър прием от околните или да се научим да разбираме хората около нас като започнем от най-близките си.

Това, което ни отличава от останалите школи е голямото желание и положителната енергия, с която водим обученията. Езикът на преподаване е достъпен и всичко научено теоретично се изпробва практически веднага. Характерно за провеждането на обученията е спокойната атмосфера, дружелюбното отношение и близкият контакт с лектора, което нашите участници усещат  и споделят в обратната връзка в края на всяко обучение. Повечето от тях продължават контактите си и след това.

 

– Защо решихте да водите обучения по мърчандайзинг? С какво според вас тази маркетингова сфера е толкова важна за предприемачите?

Занимавам се от 15 години с продажби и сключване на сделки. Винаги съм се интересувала от психологията в продажбите и какво още може да накара човек да си купи даден продукт.

Когато има много стоки и услуги на пазара всичко е важно. Ефективният мърчандайзинг е страхотна възможност да накараме хората да видят и купят нашия продукт.

 

– Какви са основните предимства, които ефективният мърчандайзинг може да даде на един търговец?

В съвременният свят съществува огромен брой производители, продавачи, дистрибутори на продукти и услуги. При това всяко предприятие е заинтересоано от развита и стабилна система на реализиране на продукта. Колкото по-добре  е измислена стратегията за продажба, толкова повече продукция ще бъде реализирана, а следователно и повече печалба за компанията.

Мърчандайзингът представлява съвкупност от техники и методи на представяне на продукта в търговската зала с цел да се повлияе на поведението на клиента посредством представяне на подходящия продукт, на точното място и обкръжение, в точното количество, при точното  осветление и цветова гама.

 

– Мислите ли, че българските предприемачи използват оптимално предимствата на мърчандайзинга в свой бизнес? Ако не – какво биха могли да подобрят те чрез него?

Българските предприемачи  имат възможност да виждат и да ползват опита на  големи чужди компании и търговски вериги в областта на  мърчандайзинга. Но, за  да се развиваме винаги може и повече. Както казва Мечо пух „Колкото повече ,толкова повече ”

 

– Смятате ли, че мърчандайзингът може да помогне на малките и средни фирми да се конкурират успешно с големите?

Изследователите в Америка установяват, че всяко трето решение за покупка, клиентите взимат в магазина. Решението да се купи без предварително намерение за това често възниква тогава, когато продуктът попада в полезрението на клиента. Една възможност за малките фирми, които нямат голям бюджет за реклама, е да  поставят своя продукт до аналогичен, който е лидер на пазара. В този случай те ще могат да се радват на по-високи обороти.

 

– Вашите лектори какъв опит имат в тази сфера?

Лекторите ни имат опит в сферата на продажбите над 15 години.

 

– Накрая – бихте ли разкрили някоя от тайните на успешния мърчандайзинг пред читателите на www.newbusiness.bg?

Да, специално за читателите на www.newbusiness.bg ще издам някои тайни от курса по Ефективен Мърчандайзинг, който водим:

Уредетете разполагането на продукта в допълнителни пространства, които да стоят на линията на интенцивния поток  от клиенти;

Стремете се пространството за вашите продукти да е по-голямо от това  на конкурента;

Привлечете допълнително внимание с помощта на ясни ценници, табличка- Разпродажба;

Ефективно използвайте вътрешни рекламни материали. Поместени в точката на продажба позволяват увеличение на продажбата до 80%.

Изполвайте различни методи и техники, за да покажете продукта си. Ако клиентът го види той ще го купи!

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *