„Икономедиа” направи медийна социална мрежа на читателите и журналистите на сайтовете в групата. Мрежа id.capital.bg позволява на читателите да ползват сайтовете на групата като чрез препоръки на други потребители – читатели и журналисти, които харесват. Проектът има за цел да предложи много повече интеракция между потребителите и да е нов канал за селекция, споделяне и генериране на съдържание. В id.capital.bg влизат сайтовете: dnevnik.bg, capital.bg, karieri.bg, regal.bg, horemag.bg, bacchus.bg, klikshop.bg
„Имаме над 200 000 регистрирани потребители. Това са най-активните ни читатели, най-ценната ни аудитория, на която искахме да предложим нов начин за потребяване на информация. id е като днк-то на потребителя, неговият отпечатък в мрежата, но и мястото сам да селектираш и подреждаш потока съдържание, според важните за теб и хората, които са ти интересни. За най-активните има медали, мери се рейтинг, забавно е. Мрежата е полезен, удобен и увличащ начин да четеш, споделяш, следиш теми, хора, реакции, да се ориентираш в съдържанието и да го ползваш като генератор за идеи”, каза Юлиана Плевнелиева, ръководител на проекта и директор информационна и ИТ инфраструктура на „Икономедиа”.
„id.capital.bg е стратегически проект за нас. В бизнес отношение мрежата ще добавя много стойност за рекламодателите ни, чрез по добро познаване на аудиторията и дългосрочно в изграждането на нови модели за реклама и маркетинг,” коментира Владимир Петков, директор продукти и операции „Икономедиа”.
За да се използва id.capital.bg и за да се използва е необходимо единствено регистрация в някой от сайтовете на „Икономедиа”. Социалната мрежа позволява на потребителите да следят други потребители и активностите им в сайтовете в реално време. Потребителите на системата получават рейтинг според броя на последователите и действията по коментиране, препоръчване, споделяне и предлагане на важно за тях съдържание.
Описание на медийната социална мрежа и повече информация за проекта може да намерите на id.capital.bg/promo