Ако сте решили да започнете бизнес в сферата на мобилните приложения, но все още не знаете какъв да бъде първият ви проект, може би последното проучване на аналитичната компания Nielsen за този сегмент ще ви даде някои насоки.
Според анализаторите, най-популярните мобилни приложения на американския пазар, който е и най-големият за такъв тип софтуер, са игрите. Те се използват от 54% от потребителите на приложения за смартфони в страната, изпреварвайки сфери, като информацията за времето, социалните мрежи и картографските услуги. Все пак имайте предвид, че последните три подсегмента също се използват отнад 50% от потребителите, което означава, че са добър избор за позициониране на вашия първи собствен продукт.
Игрите са по-добрият избор също и ако сте избрали модела на платените мобилни приложения, вместо този на безплатното им сваляне и печалба от вградени реклами. Като цяло 97% от запитаните са посочили, че биха платили за мобилни игри. За сравнение 87% са готови да дадат пари за други видове развлекателен софтуер за смартфони, а 84% – за приложения, увеличаващи тяхната продуктивност.
И още нещо важно – потребителите на iPhone са прекарали в игра средно по 14.7 часа през последния месец, докато при собствениците на смартфони с операционната система Android този показател е 9.3 часа, при Windows Phone 7 – 4.7%, а при BlackBerry – едва 4.5 процента.