Световноизвестният експерт Пако Ъндърхил пристигна в България. Целта на неговото посещение е участие в първия ритейл-семинар, където ще изнесе лекция на тема „Новото потребителско поведение – последните тенденции в световен мащаб”. Пако Ъндърхил е в България по покана на RESB (Real Estate Services Bulgaria).
Освен гуруто на моловете, както наричат Ъндърхил, в семинара ще вземе участие и Муки Гредингер, председател на борда на директорите и главен изпълнителен директор на Cinema City International. Компанията има над 80 годишна история като водещ кинооператор в света. Cinema City International е изградила и управлява 400 екрана в 42 киносалона в Полша, Унгария, Чехия, България и Румъния, а в Израел – 111 екрана в 19 мултиплекса. Освен това е ексклузивен оператор на триизмерните кина IMAX за Централна и Югоизточна Европа.
Специалист по психология на потребителското поведение и специалист по изграждане и управление на търговски и развлекателни центрове ще дадат решения и модели, успешни в целия свят, за справяне с последствията от кризата и развитие на масовата мол-култура.
Световната икономическа криза оказа влияние върху пазара и икономиката както в целия свят, така и в България. Въпреки това по проучвания на пазара в България 2009-та година е успешна за сектора на големите търговски центрове.
Според лекторите в семинара настоящият момент на криза и финансова стагнация е изключително подходящ за силни и смели играчи, хората с бизнес нюх, които могат да създадат възможности, от които да спечелят. В такива условия се открояват стратегическите инвеститори и успешните проекти.
Ако всички проекти бъдат завършени, до края на 2010 година търговските площи в България ще нарастнат с 446 000 кв. м. Към момента са изградени и функционират 230 000 кв.м. Ритейл пазарът в страната ни все още е в процес на развитие. Това създава много възможности и развитие, които трябва да бъдат реализирани.
Страните от Източна Европа са много атрактивни за ритейл-компаниите. Според последните проучвания 45% от ритейлърите в световен мащаб искат да стъпят на пазара в поне една от страните от Източна Европа през 2010 година.