Росен Цветков

„Една от най-големите Американски вендор вериги е вече в България – „BOOPA’S NY – България“ ви казва здравей с широка усмивка, и ръце разтворени за голяма-голяма прегръдка! Нашата амбиция е да Ви предложим ХОТ ДОГ и сандвичи точно както това се случва по улиците на Манхатън Ню Йорк, с вкус леко адаптиран към българския, но визия, емоция и усещане точно „USA ORIGINAL“. Надяваме се да успеем ! Добре дошли в голямото международно семейство на BOOPA’S NY !“

Ако разхождайки се по софийските улици през последните седмици сте забелязали лъскави колички, от които момчета предлагат хот – дог и специални сандвичи не се чудете – става дума именно за доста известната отвъд океана верига за бързо хранене. Всъщност причината да пишем за тях не е за да им правим безплатна реклама, а тъй като със стъпването на „BOOPA’S в България, както и при всяка друга подобна верига за бързо хранене, се отваря потенциална възможност за развитието на нов бизнес. В случая става дума за франчайзингови партньори, които компанията търси в страната за да развие колкото се може по-бързо мрежата си и да наложи все още непознатата марка у нас.

Ако искате да се наредите сред партньорите на компанията трябва да посетите Интернет страницата и където има специална форма, която след като попълните трябва да изпратите на адрес franchising@boopas-bg.com. След това ще получите отговор от фирмата в зависимост от данните, които предоставите. Всъщност историята на компанията е пример за това как, стига да имаш желание, можеш да успееш и просперираш в бизнеса.

От една единствена ръчна количка, разположена на Оушън Паркуей в Брайтън Бийч през 1971 г., Boopa’s се разраства и се превърща в международена франчайзинг корпорация, предлагаща всички аспекти в индустрията за бързо хранене. Благодарение на развитието си, Boopa’s NY днес достига до милиони клиенти чрез международна верига от улични търговци. Продуктите на Boopa’s се предлагат в 28 щата, включително Хавай и шест чужди страни чрез своята франчайз система, както и чрез лицензирана продажба на дребно. Веригата Boopa’s в момента се състои 2734 франчайзингови или лицензирани звена и те се продават в над 3000 места. Миналата година Boopa’s NY  продала повече от 200 млн. от своите известни хот дози с домашно приготвени полски наденици и сандвичи.

Като част от Фуд Франчайзинг Къмпани АД, „BOOPA’S NY-България“ има правата да предлага възможноста да предложи на всеки предприемач да стане нейн франчайзингов партньор за територията на България и Балканския полуостров. Но за е необходимо да се спазват строго определени правила по договора с фирмата собственик на запазените права. Сред тях са учтиво обслужване, както и подходящи местонахождения на количките.

Всъщност една подобна количка може да се окаже доста рентабилна, установиха наблюденията. Дори и в студените ноемврийски дни около обекта разположен непосредствено срещу „Сити Център София“ се образуваха опашки, вероятно привлечени от аромата на крехкия лук, който е сред съставките на хот-дозите и сандвичите, които се предлагат. Самата количка всъщност не трябва да се мести – това също е доста сериозно предимство. Тя се сгъва на място, като от нея остава само един метален правоъгълник, който е здраво хванат за земята и е почти невъзможно да бъде откраднат.  Клиенти – дал Господ. Както вече казахме новото привлича хората, а и горещите хотдози на цена от 1.99 лв със сигурност са доста атрактивни. Занимаващи се с подобен тип бизнес твърдят, че при добър ден оборотът им може и да надхвърли 500 лева. Изчислението разбира се е доста приблизително и относително, но за месец може да се изкарат и 15 хил. лева.  

И все пак има още едно условие, за да започнете да развивате бизнеса си и то съвсем не е маловажно – тротоарното право!  Съгласно наредбата на столична община от 29 януари 2009 г. размера на таксите за ползване на пазари, тържища, панаири, тротоари, площади, улични платна и терени с друго предназначение бе променен.

Системата е следната – столицата е разделена на четири зони в зависимост от това колко близо са съответните квартали до центъра. Първа зона включва „Лозенец“, „Възраждане“, „Триадица“, „Оборище“, „Средец“ и „Сердика“. Във втора с „Изгрев“, „Слатина“, „Красно село“ и „Подуяне“. В трета попадат район „Студентски“, „Младост“, „Надежда“, „Искър“, „Витоша“, „Люлин“, „Илинден“, „Красна поляна“ и „Овча купел“, а в четвърта са „Нови Искър“, „Връбница“, „Кремиковци“, „Панчарево“ и „Банкя“.

Цените за ползване на тротоари, площади, улични платна и други терени за извършване на търговска дейност на открито, включително за разполагането на маси столове и витрини са следните. За първа зона се плаща по 1.65 лева на ден на квадратен метър или 45 лева на месец. Така ако количката заема примерно четири квадратни метра за 30 дни ще платите 180 лева. За втора цените за 1.50 лева за квадрат на ден и 38 лева на месец. За трета и четвърта са още по-ниски – съответно 1.40 и 1.25 лева на ден и 35 и 32 лева на квадрат за месец. Разбира се при това положение всеки сам може да направи своите разчети къде ще му е изгодно да разположи количка, но и тук важи правилото на почти всички франчайзингови обекти – колкото по-оживено е мястото, толкова повече хора минават, а съответно и толкова по-голям е шанса за големи обороти.

Е, издаването на разрешителни си има своите специфични особености, споделят препатили. Обикновено ако нямате свой човек в общината може доста дълго да ви позамотаят, докато бъде издадено, и в крайна сметка да ви изстине желанието да се занимавате с подобен тип бизнес. Но пък ако минете този етап усилието си струва – от вас зависи колко пари ще си изкарвате.   

История

Бенджамин Лърнър (Бупа) стартира бизнеса си с щандове за хот дог през 1971г в Ню Йорк. По онова време това е било само една-единствена количка която той е бутал на ръка. Рецептата на Бупа за неговия чили дог, била голямо топло хлебче, огромен кренвирш, горчица, лук и гъсто чили които той продавал за по-малко от долар. Неговата количка била разположена в парка под открито небе. Това се случва на алея Ригелман до брега на океана преди 38 години.

През 1999 г. компанията е преструктурирана и дава нова дефиниция на бизнес посредством изграждане на франчайзингова верига. Boopa’s NY е най-популярната франчайзинг система за предлагане на улицата, като предимствата са прясно приготвена храна пред очите на клиента. Сега вече се предлагат и  BOOPA’S NY Сандвич (пресно изпечено хлебче, голяма наденица по полска рецепта, сирене чедър сос,топинг по желание и печен лук), а скоро се очаква и BOOPA’S NY Бургер (пресно изпечено хлебче, 100% телешки бургер, сирене чедър сос,топинг по желание и печен лук). Партньори на компанията в България са Чипсовете „Lays“, „Кока Кола“ и „Каменица“.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *