Технологиите за семантично търсене са сред най-перспективните иновации в сферата на взаимодействието между човек и информационни масиви. Днес редица компании (сред които и българската Онтотекст) развиват този нов сегмент и предлагат къстъмизирани решения на големи корпорации и държавни учреждения.
Голямата новина от последните дни е, че след две години разработки най-големият играч при интернет търсачките – Google – планира да въведе такава функционалност в своите услуги. Новината, която беше съобщена от Wall Street Journal, обещава да промени целия сегмент на интернет търсенето.
По същество семантичните търсачки позволяват да търсим не само по ключови думи и изрази, а и според значението на думите. Много специалисти смятат, че това ще промени изцяло начина на взаимодействието на компютрите и ще постави началото на нови софтуерни решения, които ще разбират в много по-голяма степен нуждите на потребителите.