През 2009 г. пред GLOBUL имаше редица предизвикателства основно породени от неблагоприятната макроикономическа обстановка заради драстичния спад в износа и директните чуждестранни инвестиции в страната, силната конкуренция в сектора и продължаващото намаляване на цените на дребно на пазар, който е близо до точката на насищане с проникване на мобилните услуги от над 140, съобщиха от компанията.

Въпреки сложната бизнес-среда, която предизвика спад в общите приходи, оперативната печалба и печалбата преди лихви, данъци и амортизации, GLOBUL увеличи своя дял от пазара по приходи, независимо от силната конкуренция, особено от страна на третия играч на пазара, както и увеличи дела на своите абонати на договор до 55% от общата си клиентска база. Също така, през 2009 г. GLOBUL си осигури задоволителна възвращаемост на капитала и инвестициите, чувствително увеличи нетния паричен поток  с 19% на годишна база и си осигури 98 милиона лева свободен паричен ресурс (преди плащанията по заеми) в сравнение с предишната година.   

През 2009 г., броят на клиентите на абонаментните програми на GLOBUL се увеличи с 1,5% в сравнение с предишната година до общо 2,1 милиона или 55% от общата клиентска база на оператора. Към края на 2009 г., общият брой на клиентите на GLOBUL е 3,9 милиона.

Общите приходи на GLOBUL отбелязаха минимален спад от 2,6% до 877 милиона лева. Приходите от услуги през 2009 г. намаляха с 5,8% в сравнение с предишната година, най-вече поради свиването на потреблението в корпоративния сегмент, породено от желанието на клиентите да оптимизират разходите си, както и от спада в потреблението на частните клиенти на компанията поради намаляването на покупателната способност и въведените от регулаторните органи по-ниски цени за свързаност.

Печалбата преди лихви, данъци и амортизации на GLOBUL намаляха с 4,3% в сравнение с 2008 г. и възлизат на 366 милиона лева. Незaвисимо от сложната икономическа обстановка, GLOBUL успя да да съкрати непряко свързаните с дейността разходи с 5% в сравнение с предишната година, най-вече чрез консолидиране на доставките и чрез оптимизация на дейностите по поддръжка на мрежата. Капиталовите разходи бяха рационализирани благодарение на по-ефективното управление на оборотния капитал, което доведе до ръст от 19% в нетния паричен поток, в сравнение с 2008 г.

Средното месечно потребление на клиентите на GLOBUL през 2009 г. достигна 119 минути, с около 6,3% повече от 2008 г., докато средният приход от един потребител намаля с 8% до 17,60 лв., но бе позитивно повлиян от увеличението на броя на абонатите на договор.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *