Да създадеш фризьорски салон със собствени средства не е никак лесна задача. Като се започне от наемането на помещение и закупуването на мебели и оборудване, та чак до избора на дистрибутори, които да осигряват необходимата козметика. Начинанието е свързано с доста разходи, а за добрата му реализация трябва и сериозен бизнес план. Затова повечето млади фризьори у нас се примиряват с идеята, че преди да отворят собствен салон, дълги години ще упражняват занаята на заплата при някой друг. Времената обаче се менят, а отскоро вече се предлага чудесна възможност за развитие на собствен фризьорски бизнес.
Готови модели
Едно от неписаните правила в бизнеса гласи, че ако нямаш представа как да се развиваш, винаги можеш да взаимстваш нечия чужда идея и да я усъвършенстваш. В миналото това е предизвиквало безброй конфликти, но днес е част от бизнес стратегиите на много успели марки. Досещате се, че става дума за така популярните напоследък франчайзингови модели, при които големи корпорации предоставят на готово своята визия. Стартиращите предприемачи просто я взаимстват и получават уникалната възможност да прескочат сложния и бавен процес на утвърждаване и популяризиране.
Подобен модел вече съществува и за младите фризьори в България, както и за всички, които искат да инвестират парите си в салони за красота. В началото на декември международната верига Stephan представи своя франчайзингов модел у нас, който включва не само утвърден план за развитие, но и богат избор от практически курсове за усъвършенстване на уменията. С подкрепата на своя ексклузивен партньор L’Oreal Professionnel веригата предлага пакет от услуги, преференции и ноу-хау за развитие на фризьорски салони под марката Stephan с фокус върху добре селектирания и обучен персонал, комфортни и стилни интериорни линии и работа с професионалните продукти от портфолиото на козметичния гигант.
Основните предимства
на франчайзинговия модел Stephan са не само 35-годишния опит на пазара, но и уникалния метод на работа. Специалистите на компанията подкрепят всеки нов партньор от самото начало, спестявайки цялото административно лутане при узаконяването и регистрацията на нов фризьорски салон. Помагат също при подбора на качествен персонал, като гарантират, че той няма да изостави работодателя си веднага след като премине няколко курса на обучение. Бъдещите и настоящи собственици на салони могат да избират между няколко корпоративни линии за обзавеждане и дизайн, като получават търговски отстъпки при покупката на мебели и козметични продукти. Истинското предизвикателство за добрите фризьори пък е възможността да се развиват артистично чрез участия на сцена по време на модни сесии и представяне на колекии. Не на последно място Stephan предлага ефективен маркетингов модел за развитие на салона и непрекъсната професионална грижа за репутацията на веригата.
За да даде пример на бъдещите инвеститори, компанията откри първия салон от веригата в София. Това е т.нар. мастър франчайз, който олицетворява философията на марката и показва как трябва да изглеждат,
как да работят и да се развиват салоните.
Първите стъпки към бъдещия успех минават през няколко безплатни консултации със специалистите от веригата, чиято цел е да измерят взаимния интерес на двете страни от евентуалното партньорство. След това клиентите получават индивидуална оферта, в която са включени всички услуги, които желаят да ползват – маркетинг, обучение, партньорски програми. В зависимост от предпочитанията цената варира между 13 и 17 хил. лв. годишно, а договорът се сключва за срок от четири години. Предлагат се и ограничен брой ексклузивни пакети за 20 хил. лв. годишно, но те са за инвеститори, които ще участват най-активно в живота и развитието на веригата и ще ползват пълния набор от преференциални условия. Бизнесмените с два и повече салона с марката Stephan могат да разчитат на допълнителни отстъпки.
Цалата необходима информация за франчайзинговия модел на веригата Stephan е публикувана на нейния интернет сайт. Там може да бъде открита пълна информация за обучението в академията, начина на отваряне на салон, да бъде направено конкретно запитване, да се разгледат артистичните изяви и последни колекции с марката Stephan. Академия и салони Stephan са и в Twitter и Facebook – Academy Stephan.
Общи изисквания към партньорите:
1. консултирана със Stephan подходяща локация и позициониране
2. комфортно помощение, отговарящо на изисквания на марката за пространства, необходими за съответния брой работни места и сервизни помещения
3. помещение, отговарящо на всички изиквания на регулаторната рамка в България
4. зареждане и работа само с продуктите на Л’Ореал Профешънъл
5. обзавеждано, отговарящо на препоръките на марката за удобство и комфорт; няма обвързване с конкретна марка
6. общи интериорни линии и цветове, съгласно наръчник за употреба на логото и корпоративните цветове на Stephan
7. избор на готов персонал от академията или подготовка на нов екип за нуждите на конкретния салон
8. утвърждаване на план за продължаваща подготовка и усъвършенстване на персонала
9. административни практики в салона – общи плюс препоръки за оптимизация
10. утвърждаване на стартов маркетингов план за определяне на потенциални клиенти и начините за достигане до тях
11. ежемесечни одити по качеството
Общ франчайзингов пакет:
1. първоначални безплатни консултации
2. консултации по локация, помещение, организация на пространството, брандиране, функционалност
3. селекция и продължаващо обучение на персонал
4. търговски преференции-отстъпки при обзавеждане и зареждане с продукти
5. стъпка по стъпка план за административно уреждане на салона спрямо действащото законодателство
6. препоръки за вътрешната административна и отчетна дейност
7. стартови маркетингови консултации
8. възможност за индивидуален маркетингов и бизнес план
9. възможност за ROI план за всеки конкретен случай
10. възможност за участие в артистичните изяви и проекти на веригата
11. участие в общата рекламна политика на марката в България – Интернет и традиционна