Фримиум (freemium) моделът на заплащане се налага като водеща концепция за монетизиране на мобилни приложения в света. Според проучване на IHS Screen Digest, този бизнес модел ще генерира 64% от всички приходи в сектора на мобилните приложения до 2015 г., което означава около 5.6 млрд. щ. долара.

 

За незапознатите, фримиум моделът дава на потребителите безплатен достъп до приложението, като им предлага да си платят, за да използват различни допълнителни функции или съдържание. Този метод, популярен най-вече при мобилните и социални игри, се наложи през последните години като алтернатива на традиционните бизнес модели – заплащане за лиценз, за абонамент, както и интегрирането на платени реклами в приложението.

 

Фримиум моделът ще се налага все повече в бъдеще, поради усещането, че потребителят плаща само, ако наистина поиска да го направи, а използва базовата функционалност на мобилното приложение, дори и да не плати нито цент. Предвид, че през 2011 г. 96% от всички свалени мобилни приложения са били безплатни, не е чудно, че анализаторите предричат блестящо бъдеще на този метод.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *