Франчайзинг с Форнетти: На една хапка разстояние от успеха

Лина Георгиева

Защо точно “Форнетти”? В България бизнесът с форнети процъфтя през последните две години. Продуктите станаха толкова популярни, че едва ли масовият потребител знае, че „Форнетти“ всъщност е названието на самата фирма – за хората самите продукти се наричат „форнети“ и едва ли някой може да ги убеди в противното. Всъщност това съвсем не е толкова важно в конкретния случай. Според официалната статистика у нас от форнети се препитават хиляди дребни предприемачи. Именно те казват, че този бизнес все още е печеливш въпреки кризата. Най-вероятно защото търговията с хранителни стоки ще е последното нещо, за което хората ще спрат да дават парите си – все пак за да живееш, трябва да ядеш.

Ако отворите сайта на „Форнети България“ там ще видите изброени една камара

предимства в сравнение с останалите конкуренти

на пазара. Сред тях са например, че продуктите на фирмата притежават сертификат за най-висока безвредност на своята продукция. Франчайзинговата система на „Форнетти“ пък обхваща разработката и производството на продуктовата номенклатура, доставката и монтажа на необходимите пещи за изпичане на място на полуфабрикатите, осигуряването на непрекъснато зареждане със стока, предоставянето на висококачествени маркетингови и сервизни услуги. Фирмените опаковъчни материали се набавят от „Форнетти Франчайз“ на преференциална цена. Самите пещи са енергоспестяващи, а доставката на стоката (замразените пекарски изделия) е безплатна. За тези от вас, които все още не са си избрали място, което тепърва ще разработват, „Форнетти България“

предлага разработени търговски обекти

в София и в страната. През цялото време специалисти от фирмата Форнетти България оказват помощ чрез практически съвети при разполагането на съоръженията.

Още един плюс за стартиране на търговия с малките банички – фирмата неизменно присъства на различни специализирани изложби в страната и в чужбина, организира промоционални акции, в рамките на които все по-широк кръг потребители имат възможност да се запознаят с нейните продукти. И много важното условие да се захванете с подобен бизнес – продуктите са разнообразни и много, много вкусни. Което на езика на рекламата и маркетинга означава, че няма излъгани очаквания у потребителя, напротив – първата покупка няма да е последната.

И ако всичко това ви е убедило, че начинанието си заслужава, следва да пристъпите към действие.

Как  да започнем бизнес към фирма „Форнетти България“?

Оказва се, че след регистриране на фирма, стъпките до отваряне на магазин за продажба на малките банички не са толкова много нито толкова сложни. На първо място харесвате съответен търговски обект, но преди да го наемете е препоръчително да се свържете с представител на „Форнети България“, който да потвърди, че изборът ви е удачен. Най-подходящите места са спирки, подлези, пазари, пешеходни улици, търговски центрове, главни улици, училища, болници, офис сгради, общини, общежития и т.н. или накратко казано места, където човекопотокът е по-голям.

За да проработи обектът, може би най-важното условие е да разполага с

разрешително за търговия с хранителни стоки,

издадено от Регионалната инспекция за опазване и контрол на общественото здраве (РИОКОЗ). При подаване на заявлението за разрешение е необходимо да се упомене, че в обекта ще се извършва изпичане на полуготови тестени изделия в монтираната в търговския обект „атрактивна пещ“. В случаите, когато търговският обект има вече издадено от РИОКОЗ разрешение за търговия с хранителни стоки, без да е включено наличието на „топла точка“, е необходимо да се подаде заявление за разширение на вече издаденото разрешително с включването на този елемент от дейността. Заявлението за разширение се подава в същата РИОКОЗ, от където е издадено разрешителното за търговска дейност с хранителни стоки. При възможност е целесъобразно да се осигури отделно помещение за

съхранение на полуфабрикатите

 

и тяхната подготовка преди изпичането. След като бъдат доставени в магазина, те се съхраняват в хладилна камера за дълбоко замразяване, която осигурява необходимата за съхранението им температура от минус 18 градуса по целзий. Желателно е размерът на фризера да бъде минимум 500 л. (подходяща за съхранение на 160 – 170 кг. форнети продукти). Съгласно предписанията на РИОКОЗ в помещението се изисква задължително да има умивалник с течаща топла и студена вода.

Чисто технологично, в съответствие с основните принципи на фирмата, е целесъобразно блокът за изпичане на изделията включващ отделение за набухване на тестото и същинска пещ, да бъде разположен на видно и леснодостъпно място в търговското пространство на обекта, като по този начин се решава и въпросът за директното предлагане и реализация на прясно изпечените изделия. Да не говорим, че тук проработва психологическият фактор за клиента – безусловната готовност да си купи

нещо, което се приготвя пред очите му.

Минималният размер за „Форнетти“ – магазин трябва да бъде 10-12 квадратни метра. Оформлението на търговските обекти от веригата следва зададени параметри за унифициран външен изглед. Идеята е марката да е добре разпознаваема, от което разбира се всеки франчайзингов партньор може само да спечели.

След като получите официалното „да“ за избрания от вас търговски обект, се пристъпва към сключване на договор с „Форнетти“. Тук стигаме до финансовата част – задължително се заплаща

депозит в размер на 1000 евро,

който остава в компанията, докато сте в договорни отношения с нея. „После получавате съответното оборудване, закупувате стока (цените, на които купувате от производителя и тези, на които продавате на потребителя, са фиксирани)“ – обясняват пред NewBusiness.bg от офиса на „Форнети България“.

След това вече сте готови за първите си клиенти. Посрещнете ги с усмивка и добро отношение! И ако слоганът на Форнетти „Една хапка успех“ проработи и за вас, то на нас ни остава да ви пожелаем много доволни и заситени клиенти.

Фирмата „Форнети Франчайз“ е основана в Унгария през 1997 година. Към настоящия момент вече е оборудвала с пещи над 6500 обекта в цяла Европа, които вече функционират. Разполага с 20 партньори на ниво „Master Franchise„, които развиват дейността на фирмата в Полша, Словакия, Чехия, Румъния, Сърбия, Германия, Ирландия, Англия, Швейцария, Австрия, Швеция, Хърватия, Украйна, Холандия, Гърция, Испания, Кипър, както и извън Европа – в Кувейт. Компанията притежава и редица международно признати сертификати за качество на продукцията.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *