В интернет се появиха непотвърдени информации, че водещата социална мрежа Facebook възнамерява да създава собствена търсачка. Това не са първите спекулации по темата, но този път те намериха място и в сериозни издания като BusinessWeek.
Според медията, Facebook вече сформира екипа (20 – 25 души), който ще разработи търсачката, а целта била, да се помогне на потребителите да се ориентират по-лесно в огромното количество съдържание, генерирано в социалната мрежа.
Зад тази цел обаче открито прозира и още една – Facebook през последните години се превърна в ключов конкурент на Google на пазара на интернет реклама и създаването на търсачка може да се окаже поредният удар срещу онлайн гиганта, при това – в неговия основен бизнес. Ще припомним, че самата Google неотдавна създаде социална мрежа.
Ако информацията, че Facebook ще разработва собствена търсеща система се потвърди, това до някъде би било странно, поради близките отношения между компанията и Microsoft (редмъндският гигант има малък дял в социалната мрежа и освен това двете компании си партнират в много сфери). Самата Microsoft има силна търсачка – Bing – и създаването на нова система от компанията на Цукербърг, която да замести използваната в момента Bing, показва, че Facebook може би е поела нов курс на независимост от своите инвеститори.