Всеки седми от десет собственика на малък бизнес твърдо подкрепя мнението, че социалните мрежи са важни за бизнеса им, съобщава The Wall Street Journal, позовавайки се на наскоро разпространени данни от проучване по темата. Предпочитанията, обаче, се фокусират върху определени социални платформи.
Най-популярен сред малките и средни бизнес собственици е Facebook, неотлъчно следван от Twitter и LinkedIn, сочат данните от проучване на SocialMediaExaminer.com – безплатно онлайн издание за това как бизнесът използва социалните медии. Заключенията са направени на база 2,573 анкетирани собственици на бизнес с до 100 души персонал.
Блогове и видео сайтове като YouTube заемат средните места в класацията, докато MySpace е сред най- слабо предпочитаните.
Майкъл Стелзнър, създател на SocialMediaExaminer и автор на доклада, отбелязва че MySpace е в дъното на класацията, защото е загубил привлекателността си за потребителите.
В същото време Стелзнър очаква LinkedIn да увеличи популярността си сред собствениците на малки бизнеси през тази година, в резултат на това, че сайтът е добавил редица нови опции за споделяне и промотиране на връзки, като статии например.
Малкият бизнес оценява високо социалните мрежи като цяло, според Стелзнър. „Социалните медии предоставят възможности за малкия, подвижен бизнес, който трябва да изпревари конкурентите”, допълва още създателят на SocialMediaExaminer.