Еконтомат е новият бранд на Автоматичните пощенски станции на Еконт

Куриерската компания Еконт ребрандира своята мрежа от Автоматични пощенски станции (АПС) и занапред те ще се развиват под марката Еконтомат. Новото име е значително по-кратко и удобно за запомняне. Еконтоматите са автоматизирани устройства за приемане на колети, които са свързани с интернет. Чрез тях клиентите на Еконт могат да изпращат и получават пратки сами, без да са в пряк контакт със служител на компанията.

Към момента Еконт разполага с мрежа от 16 такива устройства, разположени при бензиностанции и в други удобни локации в големите градове, а очакванията са в близко бъдеще броят им да надмине 40.

Името Еконтомат съответства изцяло на стремежа ни да улесняваме потребителите, предлагайки им иновативни технологични решения под една достъпна форма. Очакваме новата марка да се наложи бързо по същия начин, по който за много български потребители през годините името Еконт се е превърнало в синоним на удобни и достъпни куриерски услуги“ – споделя Христо Атанасов, мениджър на проекта за мрежа от Автоматични пощенски станции.

Навлизането на Еконтоматите е част от по-широка технологична тенденция, наречена Интернет на нещата“ (Internet of Things), в рамките на която все повече предмети около нас получават интернет свързаност и различни дигитални функции. Добавянето на интернет връзка и „интелигентност“ създава много удобства за потребителите и им дава независимост от работното време на операторите.

С Еконтомат например те могат да изпратят или получат пратка по всяко време на денонощието, без да се притесняват, че работното време на офисите вече е приключило. Не на последно място Internet of Things технологиите създават редица оптимизации, които намаляват цените на услугите. Освен това използването на Еконтомати спестява на клиентите 10% от цената на стандартните куриерски услуги.

Различни прогнози сочат, че благодарение на Internet of Things броят на устройствата, свързани с глобалната мрежа през 2020 г. ще надмине 30 милиарда, което ще бъде утрояване, в сравнение със същия показател през 2015 година. Използването на автоматични пощенски станции също отчита ръст и такива устройства вече има в САЩ, както и в редица страни в Европа и Азия. Очакванията са скоро те да се наложат като стандарт при куриерските услуги, поради значителните удобства, които предлагат както за компаниите, така и за техните клиенти. Припомняме, че средният месечен ръст в броя на пратките, изпращани и получавани чрез Еконтомати, през последното тримесечие е достигнал 20 процента.


Автор: Ива Абаджиева

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *