Джуниър Ачийвмънт и Ситибанк България продължават партньорството си в подкрепа на предприемачеството сред младежите в страната, стимулирайки развитието на студентски учебни компании. През тази година чрез серия от лекции, топ мениджъри от банковата институция представиха реалните рискове пред стартиращите предприятия и факторите, от които зависи успеха им.
Като част от партньорството между Джуниър Ачийвмънт и Ситибанк България, вчера в Американския университет в Благоевград се проведе финално представяне на прототипите и идеите на студентските компании под формата на състезание. Всяка от 7-те компании в този университет имаше по 3 минути за презентиране, а жури, ръководено от Стефан Фелстийн, управляващ директор на Ситибанк България, избра отбора победител. За най-добра идея в състезанието беше определена тази на екип „KIN.AL”, който представи мобилно приложение за цялото семейство, където могат да споделят снимки и преживявания, както и да се следят къде се намират отделните членове на семейството през GPS.
Всички учебни компании от УНСС и Американския университет в Благоевград, участващи в съвместната програма, ще имат възможността да представят проектите си по време на младежкия бизнес форум „Изгряващи звезди“, който ще се проведе на 6 юни тази година в София. За пореден път инициативата „Изгряващи звезди“ ще събере най-перспективните млади предприемачи, обучаващи се по програмите на Джуниър Ачийвмънт България „Учебна компания” и „Учебна компания за студенти”.
„Стимулирането на предприемаческия дух сред младите хора е една ценност, с която обществата се развиват прогресивно. Вярвам, че чрез партньорството ни с Джуниър Ачийвмънт България даваме шанс на повече студенти да преминат през процеса на създаване, оформяне и реализация на бизнес идея, придобивайки опит и знания, без които високите цели са трудно постижими” – сподели Стефан Фелстийн, управляващ директор на Ситибанк България.
До този момент, от старта на партньорството между Джуниър Ачийвмънт и Ситибанк България през 2012 година са били създадени 21 студентски компании, които са преминали обучение по програмата „Учебна компания за студенти”. В рамките на една учебна година участниците основават своя учебна фирма по модел на дружество с ограничена отговорност като набират дялове помежду си. Следвайки модела на „учене чрез практика” екипът генерира бизнес идея, организира работата във функционални отдели, провежда маркетингово проучване, разработва прототип на продукт/услуга, подготвя бизнес план и осъществява продажби.