Динамичният или статичният уеб сайт да изберем?

Когато се решите да поръчате на специалистите изработка на сайт за ваше пряко ползване, трябва отрано да решите какъв точно да бъде той. В общи линии можем да разделим уеб сайтовете на две основни категории – динамични и статични, като всяка от тях има свои плюсове и минуси в зависимост какво точно ви е нужно на вас самите.

Основната разлика е, че да да се промени нещо в статичните сайтове, е нужно да се търси помощна на специалисти. Освен това операцията е по-бавна, понеже в нея се включва актуализирането на всички вътрешни страници една по една. В същото време в динамичните сайтове са вградени специални Системи за управлението на съдържание или т.нар. CMS и благодарение на тях сами можем да извършим необходимото по редактирането им,  дори да не сме специалисти по HTML и без някакви специализирани софтуерни решения.

Динамичните уеб сайтове са подходящи най-вече за компания, която има нужда да развива бизнеса си в глобалната мрежа, като популяризира продуктите или услугите си в мрежата и в същото време се нуждае от често актуализиране на своите данни в съответната

интернет страница.

Подобен сайт се изработва благодарение на специални програмни кодове. Съдържанията на динамичните сайтове пък се съхраняват в съответните бази, съдържащи данни. Така има възможност да бъдат генерирани много вътрешни страници, като в същото време не се налага те сами по себе си да бъдат изработени една по една.

Характерен пример за типичен динамичен уеб сайт е сайтът тип справочник, порталът, онлайн магазинът или онлайн каталогът. Те имат удобно и бързо актуализиране. При тях може да създадете всякакъв брой от вътрешните страници, както и да добавяте някои от  функциите, сред които са такива като сортирането на продукти, филтрирането по разни критерии при търсенето и прочее. Може и да добавяне допълнително един или друг модул за управляването на съдържание в сайта и всичко това не изисква оскъпяване на поддържането на интернет страницата.

От своя страна статичните сайтове са обикновено личните сайтове, сайтовете тип визитка или малките фирмени сайтове, които искат да затвърдят присъствието си в интернет.

Статичните уеб сайтове наистина играят предимно ролята на визитка на дейността на фирмата ви в глобалната мрежа. Те са най-подходящи за лични интернет страници или за интернет страници, ползвани от малкия и среден бизнес с по-ограничени възможности и цели. Целта им е предимно да дадат подробна информация за вас, за фирмата и за дейността ви, като в същото време привличат потенциални клиенти в мрежата.

Голям плюс на управлението на статичната уеб страница е, че то се прави по лесно, за по-кратки срокове и струва по-малко от динамичния уеб сайт. Можете да избирате различни дизайни за различните вътрешни страници в сайта. Статичният сайтове се зареждат по-бързо, а навигацията им е по-лесна за ориентация и употреба.

Сред минусите на статичните уеб сайтове са тези, че при тях не може да се създадат нови страници, редакциите по сайта може да се извършат единствено от специалистите от бранша, а самите функции на страницата са елементарни и не може да се усложнят за целите на собственика на сайта.

Всичко това от гореизброеното трябва да се има впредвид от всеки от нас ако тръгнем да си поръчваме изработка на сайт.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *