Вече дълго време Първа Бундеслига е в топ 4 на клубните първенства на стария континент. Въпреки, че по традиция немския шампионат е засенчван по популярност от английската Висша Лига и испанската Примера Дивисион, през последните няколко години висшия ешелон на германския футбол определено е във възход. И все пак, на германското първенство сякаш винаги му е липсвало нещо, което да го доближи повече до гледаемостта на другите топ шампионати.
От една страна в Бундеслигата по традиция няма особена конкуренция, когато става дума за първото място в първенството, като през сезон 2019/2020 Байерн Мюнхен отново стана шампион, като баварците вече имат зашеметяващите 30 титли от шампионата. Но за да продължава да бъде конкурентноспособно на големите първенства, от известно време насам немския шампионат възприема малко по-различен подход. И по-конкретно, този подход е свързан с дигитализирането на първенството и почти всички аспекти от него.
Така например се появява комплексна стратегия касаеща технологии, както на терена така и извън него, което е обвързано с проучвания за нагласите на потребителите и стартъп инвестициите чрез инициативата наречена „DFL for Equity“. Благодарение на такива комбинирани инициативи Бундеслигата се превърна във вероятно най-интерактивното европейско първенство, като за успеха на тези усилия сочи голямото увеличаване на фен базата на шампионата през последните 3 сезона. Всъщност, идеята на тази дългосрочна стратегия за развитие касае достигането до повече фенове, по-често и чрез повече начини.
Естествено, големите грандове на немския шампионат сами по себе си допринасят много за популярността на първенството. На първо място разбира се това е тима на Байерн Мюнхен, който според конкретните футболни залагания за шампион на Първа Бундеслига през сезон 2020/2021 е фаворит след 20 изиграни кръга с коефициент от 1.02. Успехите на баварската машина на местно ниво изобщо не са изолиран случай, като отбора на Байерн редовно е и сред големите фаворити за краен успех в най-комерсиалния клубен турнир по футбол в Европа, а именно Шампионска Лига.
Но, връщайки се към дигиталната революция в Бундеслигата е редно да отбележим, че изкуствения интелект (AI) и виртуална реалност (AR) са едни от ключовите технологии използвани за подобряване на преживяването за феновете, както на стадиона, така и извън него. През годините в немското първенство са въвеждани редица нововъведения, като например така наречените Spidercams, които са специални камери на терена целящи да дадат по-добра и реалистична картина за зрителите. Друга дигитална стъпка, която първенството предприема е създаването на най-големите дигитални футболни архиви през 2011-та година.
Въпросните архиви съдърват над 33,000 мача, 150,000 часа видео съдържание и над 180,000 файла, включително исторически данни от самото началото на Бундеслигата. Това включва информация за всички отбори участвали във висшия ешелон на немския футбол, включително гранда Шалке 04, които този сезон се намират в изключителна криза застрашаваща оцеляването на клуба в Първа Бундеслига. От друга страна, виртуалната реалност в първенството е въведена още през 2018-та, като чрез специално маркирани снимки във вестник, феновете имат достъп до клипове със сцени от исторически мачове или такива от днешни дни, което става с помощта на модерните смартфони.
Определено може да се каже, че германското първенство прави всичко възможно в света на технологиите и инвенстициите за да скъси максимално разликата с Висшата Лига и Примера Дивисион.