Българската фирма за разработка на софтуер за онлайн бизнес Deskgod е поканена да се присъедини към програмата на един от най-успешните акселератори за технологични компании в света – американския Plug And Play Ventures, известен с това, че е развил фирми като Google, Dropbox, Paypal и е организирал някои от най-големите първични публични предлагания на акции (IPO) на технологични фирми в света. Deskgod е разработчик на едноименния пакет от софтуерни продукти за развитие на онлайн бизнес. Основателят на компанията Даниел Христов е получил лично покана да се присъедини към Plug And Play в Силициевата долина. Освен уникалната работна среда екипът на Deskgod ще има достъп до всичките контакти, ментори и експерти в различни бизнес сфери в мрежата на американския акселератор и вече се възползва от услугите на неговия юридически и финансов екип, който в момента подготвя българската компания за привличане на следващ етап на дялово финансиране.

Какво е акселератор?

Акселераторите – това са организации, които подкрепят перспективни компании, ускорявайки тяхното развитие. Те им предоставят комбинация от експертна помощ, менторство, финансиране, работно пространство и инфраструктура, срещу което най-често получават дял в съответните фирми или други опции. Този тип организации имат и важна роля в подготовката на фирмите за следващо ниво на рисково финансиране.

За разлика от други популярни американски акселератори, Plug and Play привлича опитни предприемачи, които вече са създали своя продукт или услуга (т.нар. growth акселератор) и имат нужда от по-сериозна подкрепа, за да преминат към следващата фаза на своето развитие. Освен с легендарните имена на технологични компании, преминали през неговата програма, той се отличава също и с изключително качествена екосистема от рискови инвеститори, партньори и ментори, маркетолози и PR експерти, както и със своята отворена работна среда в т.нар. Plug And Play Tech Center. Акселераторът има подразделения в различни държави, включително Канада, Германия и Русия, но българската компания е поканена да се присъедини към програмата в централата на Plug And Play в Силициевата долина.

„Присъединяването на Deskgod към един от най-успешните технологични акселератори в света е показателно, че създаването на софтуерни фирми в България, успешни на глобално ниво, е възможно. През последните години екосистемата от стартиращи фирми в страната се развива с все по-бързи темпове, но продължава да стои на дневен ред въпросът: кога българска технологична компания ще постигне успеха на онлайн гигантите от САЩ или скандинавските страни. Поканата да се присъединим към Plug And Play показва, че този момент може би е много близо. Според мен причината за интереса от страна на толкова голям американски акселератор към Deskgod е че сме създали пакет от иновативни продукти в един много бързо развиващ се сегмент. Днес продажбите и маркетингът се ориентират все по-бързо към онлайн среда, все повече малки фирми и дори физически лица присъстват в интернет, а с помощта на Deskgod те могат да развиват онлайн бизнес много по-ефективно“ – споделя Даниел Христов, основател и главен изпълнителен директор на компанията.

Партньорски договор със Salesforce

Междувременно Deskgod подписа и партньорски договор с един от водещите международни разработчици на бизнес софтуер – американската Salesforce, която неотдавна беше определена като най-иновативна компания в света. С приключването на шест месечния етап на сертифициране на своя софтуерен продукт наречен „Досие на посетителя“ Deskgod става една от само 200-те компании от целия свят със статут на Premier Partner (водещ партньор). Това на практика е първото българско софтуерно решение с такъв статут. Споразумението дава на българската фирма огромни възможности за маркетиране и продажба на нейния продукт като част от екосистемата от приложения на Salesforce. Американският разработчик държи 45% от пазара на софтуер от типа CRM (Customer Relationship Management – управление на взаимоотношенията с клиентите) в САЩ.

Компанията Deskgod е създадена през 2012 г. от технологичния предприемач Даниел Христов, който преди това има зад гърба си други успешни онлайн проекти. Идеята за едноименния софтуерен пакет му идва случайно, когато един от неговите приятели вижда комплекта от приложения, които Даниел е създал, за да управлява собствените си уебсайтове. Приятелят му е впечатлен и иска същите приложения да бъдат инсталирани и при него. Тогава предприемачът разбира, че на пазара липсват продукти, подходящи за малки и средни фирми, които да покриват всички нужди за управление на взаимоотношенията с посетителите на сайта, онлайн маркетинга и онлайн продажбите. В същото време уеб бизнесът расте с бързи темпове. В сектора навлизат все повече предприемачи без технически опит, които имат нужда от лесни и достъпни инструменти за работа. Виждайки нишата, Даниел разработва пълноценен пакет от софтуерни продукти, които могат изцяло да автоматизират уеб продажбите, отношенията с интернет потребителите и спомагат за тяхното по-успешно ангажиране и превръщане в купувачи.

„Една от причините за досегашните успехи на Deskgod е, че още в началото фокусът ни беше върху създаването на международно разпознаваем продукт, който променя правилата на играта в сектора. Основната цел на екипа ни е да предоставим на малките и средни фирми същата ефективност при управлението на уеб потребителите и уеб продажбите, с която разполагат и големите корпорации. Една от причините да предложим продуктите си на български предприемачи с 90% отстъпка е, че желаем българският бизнес да бъде по-конкурентен не само в България, а и на международния пазар“ – посочва Даниел Христов.

Като основател на няколко български и международни онлайн бизнеси с 16 годишен опит в уеб предприемачеството, Даниел прекарва почти цялата си кариера, разрешавайки специфични проблеми в този сегмент и подобрявайки ефективността на онлайн бизнеса. С годините това му е позволило да изучи и намери решение на почти всеки тип въпроси, свързани с успешното развитие на онлайн проекти. Преди Deskgod той е основал проекти като Aupair-Options.com и е създател на концепцията Visitors Lifecycle Management (VLM) за управление на онлайн посетителите в затворен цикъл.

 

Ивайло Кармазов,

редактор Технологии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *