Българската търговско – промишлена палата (БТПП) се обяви против усложняването на достъпа до Търговския регистър, както и против пренасочване към държавния бюджет на част от таксите, събирани от регистъра.

„Подходите са два: или се плаща за ползването, или се плаща за вписването. Двата подхода едновременно няма как да прилагат и като сме възприели че фирмите ще плащат за регистрацията, това е смисълът на регистъра – всеки един в това общество да може да провери, във всеки един момент в които пожелае, статута на търговец“ – заяви Цветан Симеонов, председател на Управителния съвет на БТПП в рамките на заседание на Консултативния съвет към Агенцията по вписванията, което се проведе преди дни.

Той се обяви също за санкционирането на служебни лица, които не спазват сроковете при регистрация на фирми и поиска представянето на счетоводните годишни отчети да се прави само на едно място – в Агенцията по вписванията или в Националната агенция за приходите. В момента всеки собственик на фирма е длъжен да внесе тези документи и на двете места.

„Другото важно предварително условие, въз основа на което БТПП и нейните членове приеха, да има такъв регистър и  всички средства, които се събират за регистъра, да отиват за регистъра. Без нито една стотинка да отива към бюджета, ние няма с ристрацията да правим нов данък за фирмите, да събираме пари от тях (даже по закон както е, по наши сведения може и да греша – 60 милиона са събрани за миналата година). А по закон нашите анализатори отчитат че 15 милиона са ви дадени, а се оказва че и това не се е случило“ – добави Симеонов – „Ние искаме за бизнеса една среда,  в която не се крият  данъци под други форми, след като се хвалим, че сме намалили и държим данъците ниски.“

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *