„Чрез този портал например, ако някой иска да се лицензира като туроператор или да категоризира хотела си, може да го направи, седейки в офиса си“, обясниха от МС. Порталът ще се администрира от Министерството на транспорта. В момента на интернет страницата на електронното правителство се предоставят само някои услуги като лицензи за производство на дискове, издаване на билети за лов, вписване на данни за агенцията за обществени поръчки, разрешение за лечебна дейност и др.
В портала ще бъдат поместени и публични регистри и база данни за различни доставчици на услуги. От него могат да бъдат изтеглени и образци на документи и ще има възможност за консултации с браншови организации.
Само преди броени дни от транспортното ведомство съобщиха, че Междуведомствен съвет за електронното правителство ще поеме и всички търгове за доставки на компютри и друга техника за нуждите на електронното правителство.
Официалното съобщение от страницата на Министерски съвет е със следният текст:
Единно звено за контакт ще обслужва бизнеса при предоставянето на административни услуги
Правителството прие проект на Закон за дейностите по предоставяне на услуги. С влизането му в сила ще се осигури пълното и точно прилагане на Директива 2006/123/ЕО за услугите. Целта е опростяване на административните процедури, премахване на пречките при предоставянето на услуги и засилване на доверието между потребители и доставчици в единния вътрешен пазар.
Със законопроекта се регламентира работата на Единното звено за контакт, което трябва да улесни връзката на доставчиците на услуги с администрацията. Функциите на звено за контакт ще изпълнява Националният портал на електронното правителство за предоставяне на електронни административни услуги за гражданите и бизнеса, регламентиран в Закона за електронно управление. Чрез портала доставчикът на услуги ще може по електронен път да събере цялата му необходима информация и да приключи всички административни процедури, свързани със стартирането и упражняването на дейности по предоставяне на услуги максимално бързо. Възможността за изпълнение на процедурите по електронен път ще намали административната тежест и за самата администрация, което ще допринесе за повишаване на прозрачността, ефективността и бързината в работата й.
Прилагането на разпоредбите на закона ще спомогне за подобряване на условията за бизнес в сектора на услугите и осъществяване на стопанската им дейност. Това от своя страна ще подпомогне икономическия растеж и конкурентоспособността на страната в условията на криза.