Българското езиково приложение Worddio привлече нови инвестиции и създаде дружество в САЩ

Мобилната платформа за обучение по чужди езици вече има над 150 000 потребители от целия свят

 

Българското мобилно приложение за обучение по чужди езици Worddio привлече нови български и чуждестранни инвеститори и създаде дружество в САЩ. Това е поредната положителна стъпка в развитието на стартиращата фирма, която през последните месеци увеличава своите потребители с бързи темпове и вече е сред най-популярните приложения от своя тип в глобален мащаб.

 

„Поради спецификата на проекта – той е мобилно приложение в сферата на образованието, насочено към крайни потребители, първоначално се оказа доста трудно да намерим инвеститори в Източна Европа и още повече – в България. Това ни насочи към САЩ, където финансирането на стартъп проекти е много по-добре развито. Започнахме проучване на възможностите да привлечем инвеститори там и се оказа, че за целта трябва да регистрираме компания на място“ – споделя Иван Манев, основател на Worddio.

 

Новосъздаденото американско дружество от своя страна придобива на 100% българската стартираща фирма и на практика започва да играе ролята на компания – майка. По този начин стартъпът се възползва от подходящите за набиране на рисков капитал американски закони и условия. Той привлича финансирането през американската компания, която от своя страна инвестира този капитал в дъщерната си българска фирма. От нея пък екипът продължава да извършва целия бизнес, възползвайки се от достъпа до квалифицирани специалисти у нас и добрите макроикономически условия.

 

Междувременно двама български инвеститори (т.нар. бизнес ангели), с които Манев води разговори отдавна, също са решили да подкрепят проекта и инвестират директно в новата американска компания. Worddio е стартирала и кампания за набиране на нови 450 000 щ. долара рисков капитал.

 

Новопривлеченото финансиране идва на фона на непрекъснато подобряващи се показатели на мобилното приложение за учене на чужди езици. През последното тримесечие на 2020 г. то е удвоило своите потребители, а през първото тримесечие на 2021 г. ги удвоява още веднъж. Към момента то е изтеглено от над 150 000 потребители на практика от всички държави по света. Устойчиво нарастват и потребителите, които се абонират за платената версия на приложението. Средно месечно активните потребители за първото тримесечие на 2021 г. са над 20 000. В добавка приложението вече има над 1000 положителни отзива в онлайн магазините за мобилни апликации.

 

Друга добра новина е, че от февруари компанията започва активно да навлиза и на пазарите в Русия и Украйна. Междувременно тя завършва и популярния международен стартъп акселератор Founders Institute. Като един от напредналите стартъпи в кохортата с нейния екип се свързват от фонда Loyal.vc и директно им предлагат инвестиция, след получена верификация за проекта от местното представителство на Founders Institute. Така фондът също се включва в новопривлечените инвеститори в проекта.

 

Екипът на Worddio вече е от 12 човека и неговото разширяване ще продължи и в бъдеще. Към момента в проекта се влагат над 200 човекочаса труд седмично. По настоящем се работи по изцяло пренаписване на бекенд кода на приложението, който да позволи скалируемост в голям мащаб, както и предлагане на нови функционалности. Сред тях ще са гласово управление и тестване на знанията, интеграция с домашни и автомобилни гласови асистенти и възможност за премиум съдържание – специализирани тестета с флашкарти, аудио книги и подкасти.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *