Европейският център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин предлага безплатни консултации, изследвания на пазара, база данни с експерти и обучения на европейски малки и средни предприятия. Това стана ясно по време на семинар в БТПП на тема „Как да правим бизнес в Китай – предизвикателства и възможности за МСП”.
Семинарът бе открит от Васил Тодоров, главен секретар на Палатата. Той отбеляза, че въпреки кризата азиатските пазари запазват икономическия си растеж и експортния си потенциал. Стокообменът между България и Китай през 2011 г. надвишава 1 млрд. и 329 млн. долара. Ежемесечно се организират българо-китайски бизнес форуми в БТПП с подкрепата на Търговската служба на Китайското посолство в София и българо-китайските смесени палати.
Според заместник-председателя на Българо-китайската палата Ли Дзяи, Китай е ключов пазар за европейските износители. Той посочи данъчните стимули и отпадналите правни ограничения в последните години сред преимуществата на Китай.
Лекторът на семинара Давид Лаворел, директор на Европейския център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин, отбеляза, че липсата на информация е сред бариерите за навлизане на китайския пазар. Той представи широкия диапазон от услуги, които предлага Центърът, за насърчаване на европейските малки и средни предприятия да развиват бизнес с Китай. Българските фирми могат да ползват тези услуги – нужна е безплатна регистрация на страницата на Центъра.
Най-често към Центъра се обръщат МСП от новите страни-членки на ЕС – Унгария, Кипър и България. Френски и немски компании се интересуват от правни консултации, както и от стандартите за износ.
След семинара имаше възможност за индивидуални бизнес консултации.