На 2 август Българската уеб асоциация (БУА) и Интерактив Асошиейшън България (IAB) публикуваха Препоръчителен стандарт No 2 за работа в уеб рекламата у нас: “Технически насоки за изработка на рекламни елементи (стандартни и rich media банери) за българския онлайн пазар – 2011″.

Това е следващият по ред документ след “Препоръчителни размери банери за българския онлайн пазар 2011″, резултат от работата на двете организации по проект “Работна група Уеб реклама”, който се осъществява с подкрепата на Българска асоциация на рекламодателите (БАР).

Препоръчителен стандарт No 2 включва дефиниции на rich media рекламните елементи, препоръчителни изисквания при изработката и начина им на работа, както и допълнителна свързана методология. Като приложение към препоръчителния стандарт са налични “Технически данни за изработка на стандартни и rich media рекламни елементи” на български и английски език.

Работна група “Уеб реклама” е създадена от Българска уеб асоциация в края на 2010 г., като постоянно действаща отворена платформа за работа в областта на уеб рекламата. В нея са поканени да участват както представители на компании – членове на БУА и ИАБ, така и представители на външни компании, заинтересовани от нейната дейност.

“Искрено се надяваме уеб пазарът у нас да възприеме и започне да налага стандартите, които приема работната група. Препоръките за стандарти са резултат от усилията на професионалистите в бранша. Убедени сме, че уеднаквяването на терминологията, изискванията и стандартите между всички нива в уеб рекламата: рекламодатели – криейтив агенции – медиа шопове – онлайн медии и др., ще ускори работата им, както и ще увеличи качеството на крайния продукт” – заяви Дора Василева, председател на Българска уеб асоциация.

“Обединените усилия с Българска уеб асоциация и експерти от бранша за рекламните стандарти са предназначени за специалистите по маркетинг, агенциите и медийните компании при създаването, планирането, купуването и продажбата на интерактивна реклама. Целта е да се намали и опрости работата на агенциите и да се използват най-ефективните формати за реклама за рекламодателите, което ще доведе до развитие на дигиталния рекламен пазар в правилната посока” – сподели Жанет Найденова, председател на Интерактив Асошиейшън България.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *