Българинът пазарува двойно повече онлайн в кризата

Българинът пазарува все повече в Интернет, като само за последната година сключените търговски сделки онлайн са се увеличили двойно, според данни на Аukro.bg. Само за февруари 2010 г. уникалните посетители в сайта за електронна търговия Aukro.bg надвишават 1 млн. души, а увеличението на потребителите за последната година е с над 140 процента. Така броят на регистрираните купувачи и продавачи в Аukro.bg вече е 200 000.
Въпреки кризата и данните за намаленото потребление на българина, ясно се очертава тенденция за увеличение на онлайн пазаруването. За период от една година (февруари 2009 – февруари 2010 г.),  в Аukro.bg двойно е нараснал среднoдневния брой на публикуваните за продажба артикули и едновременно с това два пъти са се увеличили среднодневните продажби. Според данните, oсновна причина за увеличеното онлайн купуване, са значително по-ниските цени в онлайн пространството, което е от първостепенно значение за всеки 3-ти българин, сочат проучванията.

“Освен ниските цени, големият интерес на потребителите към нас се дължи и на факта, че много от стоките в сайта не могат да бъдат намерени никъде другаде в България или представляват уникални колекционерски артикули. Аukro.bg позволява на търговците да започнат или развиват бизнеса си в период на криза без първоначални капиталовложения. Регистрирайки се при нас те могат да достигнат до над 200 хил. потенциални клиенти в България и до милиони в Централна и Източна Европа.“, каза Женет Баирева, Изпълнителен директор на  Аukro.bg.

Данните от проучването на Аukro.bg сред търговците в сайта показват, че една част от продавачите търгуват изцяло онлайн и разчитат на сайта за 100 % от своите приходи; други използват платформата като допълнение на офлайн бизнеса си, а трети продават личните си вещи или подаръци.

Първите места в онлайн пазаруването държат 5-те най-големи града в България: София, Пловдив, Варна, Бургас и Русе, а активността в градове като Велико Търново, Благоевград и Добрич постоянно нараства.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *