Свободната провинция Бавария предоставя чудесна възможност за успешен бизнес на български компании, напомниха от Германо-Българската индустриално-търговска камара. Организацията е официален представител на Бавария в България и подкрепя всички компании, желаещи да се занимават с предприемачество в двете страни. Въпреки глобалната финансова криза, българо-баварските икономически взаимоотношения се развиват добре и продължават да стимулират дейността на малките и средни предприятия у нас.
Основно място в икономическото партньорство между двете страни заема програмата „Бавария, готова за партньорство“ (Bayern Fit for Partnership), финансирана от Баварското министерство на икономиката, инфраструктурата, транспорта и технологиите. Инициативата се провежда от тамошното Дружество за международни икономически отношения (Bayern International), което организира обучения на източноевропейски фирми, потенциални делови партньори на баварски предприятия от сходен бранш. По тази програма около 15 български фирми от различни сфери на бизнеса всяка година заминават за една седмица на обучение в Германия. Предвидени са курсове за ръководния персонал на компаниите, в които са включени лекции за актуалните изисквания за качество на Европейския съюз и препоръки как да се засилят деловите контакти между българските и баварските фирми. Целта е мениджърите да повишат квалификацията си, като се запознаят с най-новите технологии в различните браншове. „В резултата на това обучение през 2008 г. български компании в областта на строителната техника подписаха договори за над 2 млн. евро“, обяви Митко Василев, главен управител на Германо-Българската индустриално-търговска камара. Организацията е координатор на инициативата за нашата страна.
Външната търговия заема централно място в икономиката на Свободна провинция Бавария, а българо-баварските взаимоотношения датират от 2003 година. Местните предприятия разполагат с отличен асортимент от продукти, които са във фокуса на световното пазарно търсене, а марката „Произведено в Бавария“ отдавна се е наложила като символ за качество. Въпреки кризата двустранното сътрудничество между Бавария и България се развива сравнително добре. За първото полугодие на 2009 г. търговският стокообмен възлиза на 289.3 млн. евро, а страната ни заема 47 място по търговски стокообмен с Бавария в международен план. Износът от Бавария към България достигна 166.7 млн. евро, но в сравнение с първите шест месеца на миналата година отчита спад с 14.3 на сто. Вносът от България към Бавария пък възлиза на 122.6 млн. евро и също намалява, но с по-символичните 9 процента. На фона на цялостното понижение на баварския износ от 26.5% и на намаления обем на вноса с 18% спрямо първото полугодие на 2008 г., тези показатели в условия на световна финансова криза са добър знак за развитието на икономическите отношения между България и Бавария.
Повече подробности за възможностите за бизнес, които предлага представителството на Бавария в България очаквайте в новия брой 10 на NewBusiness.bg.
Полезни връзки:
- Баварско дружество за икономически отношения (Bayern International)
- Изпълнително звено за насърчаване на инвестициите към Баварското министерство на икономиката, инфраструктурата, транспорта и технологиите
- Асоциация на индустриално-търговските камари в Бавария
- Портал на външна търговия на Бавария
- Баварското министерство на икономиката, инфраструктурата, транспорта и технологиите