Проучване на независимата агенция за пазарни и бизнес проучвания CBN – Pannoff, Stoytcheff & Co. към края на 2013 г. сочи, че Microsoft Dynamics CRM е лидер на CRM пазара в България и държи най-голям пазарен дял. Консултантската компания Балкан Сървисис е водещият интегратор на решението Microsoft Dynamics CRM с най-голям брой реализирани проекти.
Според проведеното изследване, най-голям е процентът на CRM системите в сектора на услугите – 56%, главно финансови – 11% и услуги за бизнеса – 13%. А повечето от клиентите, внедрили CRM система в периода от 2001 до 2013 г. са средно големи бизнес предприятия – 66%. Прогнозите сочат разпространение на CRM решенията и развитие на пазара с близо 10% до 2015 г.
Неслучайно инвестициите на компаниите се изместват към внедряване именно на CRM системи, фокусирайки се все повече върху удовлетворяването на клиенти и привличането на нови такива. Изискванията за мобилни и социални технологии също са двигатели на разходите за CRM, като мобилните устройства водят до промени дори по-бързо от социалните мрежи.
Проучването включва информация за проекти, реализирани в частни компании, както и за тенденциите в различните икономически сектори. Не са включени проекти в държавната администрация.
„Може да се каже, че сме пионери във внедряването и налагането на CRM решения на българския пазар. Първия си проект реализирахме в момент, когато абревиатурата CRM все още не беше приоритет за компаниите. Това бе нова ниша и нашата цел беше да се позиционираме като лидери. Инвестирахме дългосрочно в маркетинг и специализация, като консултантите на Балкан Сървисис бяха сред първите сертифицирани CRM професионалисти у нас. Днес се радваме на успехите си, а най-силният ни референт са нашите доволни клиенти.” – това сподели Христина Димитрова, ръководител на CRM отдела в Балкан Сървисис.
„За да отговори на очакванията за иновации на над 40 000 клиенти и близо 4 милиона потребители на Microsoft Dynamics CRM, екипът на Microsoft e разработил редица нововъведения в най-новата версия на Microsoft Dynamics CRM, която се очаква през второто тримесечие на 2014 г. Новостите ще осигурят по-добри възможности на бизнеса да създава и управлява своите маркетинг кампании. В съвременната дигитална ера, където потребителите са свързани и информирани, както никога до сега, е важно за организациите да разполагат с бизнес решения, които могат да подсилят уменията им да изграждат силни връзки със своите клиенти без значение от устройството и локацията.“ – каза Милен Манчев, CRM Sales Lead, Microsoft.