IT-браншът както в световен план, така и в България, все още е нестабилен, но въпреки спадащия пазар Асбис България отчита ръст на оборота от 10,4% за първото шестмесечие на годината спрямо същия период на 2010 г. Това обяви Мартин Караколев, генерален мениджър на компанията, по време на ежегодния летен семинар „Асбис Академия“.
Финансовата криза се превърна в катализатор, който задвижи IT-пазара към нова зряла фаза в международен план. В България обаче се отчита спад в продажбите, намаляване на маржовете и средната продажна цена. Тези фактори са особено видими при продажбата на мобилни и десктоп компютри – спадът е близо 30% в стойност за първото шестмесечие на годината спрямо същия период на 2010 г, по данни на GfK за пазара на крайни потребители.
Въпреки пазарния спад Асбис България отчита нарастване на оборота от 10,4% за първото шестмесечие на годината, като през януари ръстът е над 28%.
„Въпреки отличния резултат за първото полугодие на фона на пазара, целта на Асбис е постигане на ръст в оборота от 20% до края на годината,“ заяви Мартин Караколев. „Залагаме на партньорството в отношенията с нашите клиенти от избирането на правилния продукт през идеите за реклама към крайния потребител до правилното позициониране на щанда и обучението на персонала на клиентите ни за ефективна продажба. За да предоставим допълнителни възможности за бизнес на партньорите ни, разширяваме портфолиото на Асбис с нови марки.“
До края на годината Асбис България ще добави няколко IT-бранда, сред които мрежово оборудване от Netgear, антивирусен софтуер от Norton, таблети от Arnova, гейминг-аксесоари от Thrustmaster и Playseat, както и батерии от Fujicell.
По време на летния семинар „Асбис Академия“ в курорта Албена бяха събрани представители на ключови за IT-пазара в България компании. Лектори от над 10 водещи световни технологични марки, сред които Dell, Acer и Intel, показаха новите си продукти и фокус-моделите, които ще бъдат на българския пазар до края на годината.