Мобилната операционна система Android на Google отчита все по-сериозни успехи в сегмента на таблетите, където до скоро устройството iPad на Apple и съответно неговата операционна система iOS доминираше напълно.

Последните данни на компанията Strategy Analytics показват, че през второто тримесечие на 2011 г. са продадени общо 4.6 милиона таблета с Android, което прави 30.1% от пазара. През същия период броя на продадените iPad модела е 9.3 милиона, което е 61.3 процента.

Ако ви изглежда, че Apple продължава да господства в този технологичен подсегмент, ще добавим, че през второто тримесечие на миналата година Android – таблетите са били едва 2.9%, докато 94.3% от пазара е бил на iPad. Показателят „ръст“ е безспорно в полза на системата на Google.

Някои анализатори намират за неуместно сравнението на един хардуерен продукт като iPad със софтуерна система като Android. Въпреки това този метод се наложи в сектора на смартфоните и таблетите, за да представи битката на платформите, която вече има много по-голямо значение за развитието на пазара и за потребителските изживявания, отколкото тази между хардуерните разработчици.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *