Преди почти година създателите на проекта Diaspora, позициониран като алтернатива на Facebook, започнаха да събират пари в сайта за подкрепа на стартъпи Kickstarter. След броени седмици младежите вече разполагаха с 200 000 щ. долара от общо около 6500 дарители. Днес експериментът все още не е оправдал гръмките обещания, да предложи по-добра версия на социалната мрежа на Марк Цукърбърг, но на бял свят вече се пръкна нов кандидат за титлата „убиец на Facebook“.

Става въпрос за социалната мрежа Altly, която за разлика от Diaspora, е създадена от предприемач с достатъчно известно име в щатските онлайн среди – Дмитрий Шапиро, създател на проекта Veoh и бивш мениджър в самата MySpace. Ако вече сте забравили, това беше социалната мрежа, от която Facebook си присвои титлата „Номер 1“ преди около три години. MySpace се нареди и сред най-добрите примери за т.нар. „екзит – стратегия“ или излизане от бизнеса, след като неговият основател Том Андерсън продаде сайта през 2005 г. на Рупърт Мърдок за грандиозните 580 млн. щ. долара. И това се случи едва две години след създаването на социалната мрежа.

Но да се върнем на Шапиро и плановете му да конкурира сегашния флагман Facebook. Самият той вече обяви, че разчита на няколко коза, включително по-доброто управление и защита на личните данни, както и прекалената тромавост на Facebook. „Днес няма сериозни алтернативи (на Facebook – бел. ред.). За всяка Coca Cola има Pepsi, за всеки Форд има Шевролет, за всяко PC има Mac, а за всеки Facebook има … нищо! Facebook има толкова голяма мощ, че никой не вярва, че е възможно да създаде алтернатива“ – обяснява Шапиро в официално съобщение.

На нас не ни остава нищо друго, освен да следим с интерес неговия проект, както и отговора на Марк.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *