Българският стартъп за поръчка на професионална помощ за дома Domestina стартира своето навлизане на полския пазар, като първа стъпка от стратегията на компанията за развитие на бизнеса в Централна и Източна Европа. Управлението на бизнеса във Варшава поема Анета Михалкович, която напуска интернет корпорацията Google, за да развие потенциала на българската компания в своята родина.
Полският мениджър на Domestina Анета Михалкович работи за Google в продължение на 5 години. Отговаря за продажбите и обслужването на клиенти за пазарите на малки и средни предприятия в Италия и Испания. Преди това има сериозен опит в сферата на банките и застраховането и работи за компании като Citibank и Zurich Insurance.
“Доволни сме, че доказан специалист като Анета избра да стане част от екипа на компанията. Ще разчитаме на нейния опит, контакти и качества, за да развием своя потенциал на голям пазар като полския, да създадем добър екип и да предоставяме най-добрата услуга на пазара.“ – коментираха от българския офис на Domestina.
От близо три месеца, компанията предлага тестово услугата на полския пазар. За да улесни адаптацията си на чуждестранния пазар, Domestina ще се фокусира върху набирането и развиването на квалифициран екип, както и върху иновативни онлайн решения за нуждите на различните клиенти. Както в България, така и в Полша, Domestina залага на бизнес модел, при който разчита на постоянен екип, наети в компанията домашни помощници, като по този начин предлага висококачествена услуга на своите клиенти. В момента в полския офис работят над 30 служители, като компанията планува техният брой да достигне до над 120 в края на 2016.
Навлизането на полския пазар се случи, след като в края на 2015 г. Domestina успя да привлече втори рунд инвестиции на стойност 300 000 евро за експанзия на бизнеса извън България. Проектът за втората инвестиция отново е воден от фонда Launchub, който в началото на 2015 вложи 200 000 евро в развитието на стартъпа на българския пазар. Част от финансирането ще бъде насочено и към развитието на бизнеса в България. До момента услугата е достъпна в София от самия й старт, а от септември миналата година уеб базираната платформа за професионални домакински услуги започна успешно да обслужва и клиенти в Пловдив.