Международен екип, основан в България, променя консултантския бизнес с иновативни идеи

Когато става дума за иновации, винаги посочваме няколко познати компании –  Apple, Google, Uber, Tesla… Повечето бизнеси обаче са далеч от гребена на иновационната вълна. Холандският специалист Хайс ван Вулфен цели да промени това със своята методология FORTH. Той проведе в София едноседмично обучение за иновации с екипа на консултантската компания Fast Track.
   
Хайс ван Вулфен разработва методологията FORTH преди 10 години, за да структурира хаотичния процес за генериране на нови идеи. “Създадох FORTH, защото бях разочарован от бизнеса,” сподели той. “Работил съм на различни позиции, както във вътрешни отдели, така и като независим консултант. Във всяка компания лично изпитах колко е трудно да се генерират и прилагат иновативни решения. Затова се фокусирах върху този проблем. Не успях да открия подходяща методология за иновации и създадох своя собствена.”

FORTH е цялостен процес за създаване на иновации, който продължава 15 седмици и води до разработване на 3-5 детайлни бизнес предложения. Методологията включва пет етапа, от конкретизиране нуждите на компанията, през наблюдение на реални потребителски проблеми и генериране на идеи, до тест на концепциите с реални потребители и финализиране на бизнес предложенията. Методът FORTH е приложен успешно в над 50 компании, от Лондон до Москва и от Кейп Таун до Токио, доверяват му се лидери в иновациите като 3M и IKEA.

Консултантската фирма Fast Track покани Хайс ван Вулфен в София за обучение пред екип на компанията от Германия, Словакия, Гърция и България. Експертите на Fast Track помагат на фирми като Starbucks, Dell, Xerox, Sony, Mondi и други клиенти в над 15 държави за развитието на техните стратегии и ускорен бизнес растеж. Въпреки че екипът на компанията е международен, бизнесът се управлява от български екип.

“Търсим нови подходи както при работата с наши клиенти, така и в собственото ни развитие,” сподели Христо Попов, предприемач и основател на Fast Track. “Екипът ни създава нови нетрадиционни подходи. Целта не е да вземем максимално голям бюджет и да създадем неразбираема стратегия от 500 страници, а да намерим бързо и различно решение, което да даде предимство на клиента. Ето защо генерирането на иновативни идеи е жизнено важно за нашата работа.”

Fast Track вече има 9 фасилитатора за иновации, акредитирани лично от Хайс ван Вулфен. Те ще използват методологията FORTH с клиенти в Централна Европа, Азия и Африка. Екипът прилага FORTH и за собственото си развитие, като вече разработва детайлни проекти за използване на нови технологии, изкуствен интелект и анализ на бизнес показатели в реално време. Това ще помогне на компанията да увеличи растежа на своите клиенти, да засили продуктивността на техните екипи и да предвижда значими промени и потенциални рискове в икономическата среда. “Целим да създадем пресечна точка между софтуерни инструменти и бизнес знания, натрупани от дългогодишен опит,“ коментира Христо Попов. Очаква се първите иновативни решения на компанията, генерирани с метода FORTH, да бъдат реализирани в рамките на 2016 година.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *