Майкрософт България, в партньорство с Изпълнителна агенция за насърчаване на малки и средни предприятия (ИАНМСП), стартираха програмата „Модерен бизнес“. Тя е изцяло насочена към инвестиране в по-добрата конкурентноспособност, гъвкавост и ефективно управление на бизнеса за малките и средни предприятия.
Събитието беше открито от Министъра на икономиката Божидар Лукарски, а по време на пресконференцията директорът на ИАНМСП Мариета Захариева и директорът на Майкрософт България Петър Иванов разказаха повече за програмата.
Министър Лукарски изрази очакване за иновативни и гъвкави производства. „В България има над 3.8 милиона потребители на интернет. Това поставя страната ни на девета позиция по размера на потребителите на интернет в Източна Европа. Над 95% от предприятията използват компютри, а над 91% използват интернет. Ръст бележи и интернет търговията и въпреки че, нивата у нас са по-ниски се очаква да нарастване с 39,7% през периода 2015-2019 г.“, каза той. „Именно заради бурното развитие на технологиите, българският малък и среден бизнес следва да бъде подпомаган за да отговори на предизвикателствата на глобалната икономика и търговията“, допълни Министър Лукарски.
Мариета Захариева разказа, че програмата „Модерният бизнес“ е чисто практически насочена към срещите с фирми по региони и места. „Това е нещо, което за първи път се прави в България и е изключително важно за фирмите“, допълни тя.
Петър Иванов обясни, че програмата е насочена именно към малките и средни предприятия. „В България има повече от 315 хил. малки и средни предприятия. От тях 220 хил. са активи допринасят за 76% от заетостта в държаватa.“, допълни той.
Програмата „Модерният бизнес“ позволява на МСП да се възползват от безплатно внедряване и консултация за използване на максималните възможности на услугите, включени в Office 365, като и от редица специализирани бизнес бучения.
Автор: Евелина Митрева