Как да стартираме и развием онлайн бизнес в 7 кратки стъпки

Има доказана формула, състояща се от няколко стъпки, които ако следваме правилно и ефективно ще можем да изградим и развием успешен онлайн бизнес. Виждали сме хиляди хора, стартиращи и развиващи онлайн бизнес просто следвайте тези прости 7 стъпки:

1. Намерете нужда и я задоволете

2. Напишете представяне, което продава

3. Направете лесен за ползване уеб сайт

4. Използвайте търсачките, за да докарате трафик към уеб сайт си

5. Изградете имидж на експерт в областта си

6. Следете в детайли клиентите си и ги подсещайте редовно за вас

7. Увеличете печалбата си чрез допълнителни продажби и промоции

Всеки, независимо дали е нов или вече здраво стъпил онлайн предприемач, може да извлече ползи от този натурален процес, за да стартира успешно своето уеб приключение.

Стъпка 1: Намерете нужда и я задоволете

Повечето хора, които стартират своя онлайн бизнес, правят постоянно грешката да търсят първо продукт и после пазар.

За да увеличите шансовете си за успех, започнете първо с намирането на пазар. Идеята е да намерите група от хора, които търсят решение на определен проблем, но намирят много опции и не знаят на коя да се спрат. Интернет допринася в проучването на тези пазари лесно:

  • Посетете някои онлайн форуми, за да видите какви въпроси задават хората и какви проблеми се опитват да решат.

  • Направете проучване на ключовите думи, с които повечето хора търсят решението, но и в същото време не излизат много сайтове.

  • Проверете потенциалните си конкуренти като посетите техните сайтове и вижте какво правят, за да задоволят нуждите на тази група от хора. После можете да използвате това, което сте научили, създавайки продукт за този пазар, такъв който вече съществува, но да е с нещо по-добър.

2. Напишете представяне, което продава

Има вече доказана формула, с която можете да прекарате потребителя през целия процес – от попадането му на сайта ви до момента, в който вече прави поръчката.

  • Заинтригувайте ги с грабващи заглавия и съдържание.

  • Опишете проблема, който вашия продукт решава.

  • Изградете репутация на бизнес, можещ да реши дадения проблем.

  • Добавете успешни истории от вашите клиенти, които вече са използвали продукта ви.

  • Говорете отворено за продукта и какви ползи носи на потребителите.

  • Направете предложение към потребителите.

  • Предложете задоволителна гаранция за продукта.

  • Споменете за важността от закупуването му.

  • Продайте им.

Сега е времето да се фокусирате върху това с какво вашия продукт е уникален и с какво би подобрил живота на потребителите. Мислете като потенциален клиент и си задайте въпроса: „Какво има за мен?“

3. Направете лесен за ползване уеб сайт

Веднъж щом имате пазар и продукт, и сте изчистили процеса за продаване, вече сте готови за малък фирмен уеб сайт. Запомнете – придържате се към простите неща. Имате от две до пет секунди да грабнете вниманието на потребителя или ще ви се изплъзне и в повечето случаи няма да го видите отново. Някои полезни съвети, които ще ви помогнат тук:

  • Изберете един или два цвята на бял бекграунд.

  • Направете навигацията на уеб сайта изчистена и проста, еднаква на всяка страница.

  • Използвайте графики, аудио и видео материали, само ако това ще увеличи посланията, които искате да предадете.

  • Внедрете опция, в която да оставят мейлите си за бъдещи мейл кампании.

  • Направете така, че да може да се поръчва лесно – не повече от два-три клика до плащането.

  • Вашият уеб сайт е вашето лице в интернет, така че направете го приятен за окото.

4. Използвайте търсачките, за да докарате трафик към уеб сайта си

Спонсорирани реклами в търсачките (PPC – Pay-per-click) са най-лесния начин да получите таргетиран (заинтересуван във вашия продукт) трафик към вашия уеб сайт. Има две основни предимства от това да чакате трафика да дойде натурално от търсачките. Първо, този път реклами се показват в резултатите на търсачките веднага след пускането им, и второ – те ви позволяват на тествате различни ключови думи, както и заглавия, цена и конверсии. Не само, че получавате трафик на момента, но можете и да откриете кои ключови думи носят най-много продажби и да ги заложите в текстовете си. Така ще можете да помогнете и на органичното си позициониране, което задължително трябва да заложите в маркетинг стратегията си.

5. Изградете имидж на експерт в областта си

Хората използват интернет, за да намерят информация и в последствие взимат решение / предприемат действия, най-често отново в интернет. Предоставяйки безплатно тази информация, вие реално можете да генерирате повече трафик чрез по-добри позиции в търсачките и споделянето, което хората извършват, намирайки съдържанието за ценно. Не забравяйте да сложите линк от това съдържание към вашия сайт.

  • Споделяйте безплатно и експертно съдържание. Създавайте статии, видеа или друг тип съдържание, което хората ще намерят за полезно. Дистрибутирайте го чрез чужди сайтове и социални мрежи.

  • Включете „изпрати до приятел“ линкове и социални бутони за споделяне, ако пускате подобно съдържание и на вашия сайт.

  • Станете активен експерт в сферата, в която оперирате, пишейки по форуми, социални групи и страници и сайтове, позволяващи изразяване на експертно мнение. Където е възможно – поставяте линк към вас.

Ще достигнете до нови хора. Дори още по-добре, всеки сайт, който публикува вашето съдържание ще ви даде линк натурално към вас. Търсачките харесват това, особено ако е направено от сходни по тематика сайтове.

6. Следете в детайли клиентите си и ги подсещайте редовно за вас

Когато имате пряк контакт през сайта си с клиент, вие неимоверно събирате неговите детайли и по-скоро неговия и-мейл адрес. Това е доста ценен ресурс за всеки онлайн бизнес. Можете по всяко време да пишете на клиентите ви и тези, които искат да следят новостите около бизнеса ви. Това означава, че можете:

  • Да им пращате това, от което имат нужда.

  • Да изграждате доживотна връзка с клиентите си.

  • Да получавате отговор, който е 100% адекватен от гледна точка на взаимодействие клиент-бизнес.

  • Да упражнявате активно мейл маркетинг, който е по-евтин и в пъти по ефективен от печат, ТВ или радио, защото е силно таргетиран (точните хора са получили правилния продукт или съобщение).

Всеки, който посети вашия уеб сайт и остави мейла си за обратна връзка, е „гореща следа“. И няма по-добър инструмент от мейл маркетинга за обръщане на тези следи в продажби.

7. Увеличете печалбата си чрез допълнителните продажби и промоции

Едно от най-важните неща за всеки онлайн бизнес е той да успее да изгради доживотна връзка със своите клиенти. Поне 36% от хората, които са поръчвали от вас веднъж, ще купят от вас отново, ако им кажете да го направят и има какво да купят. Затваряйки първата продажба е може би най-трудната част, както и най-скъпата. За това, ако имате възможност, използвайте промоциите и допълнителните продажби (още познати като upsales), за да ги накарате да купят отново и отново:

  • Предлагайте продукти, които допълват тяхната първоначална поръчка от вас.

  • Изпратете им купони за лоялност, които да могат да използват при следващата си визита на сайта ви.

  • Предлагайте им сходни продукти на „Благодаря, че поръчахте от нас“ страницата след поръчката им.

Награждавайте клиентите си за тяхната лоялност и те ще станат дори и още по-лоялни.

Интернет се променя толкова бързо, че една година онлайн се равняват на 5 години в реалния свят. Но принципите как да стартираш и развиеш онлайн бизнес не са се променили много. Ако стартирате малък бизнес онлайн, придържайте се към тази последователност. Но ако сте онлайн от известно време, прегледате набързо написаното и вижте дали сте пренебрегнали нещо в листа или не сте го направи в началото. Няма да сбъркате с тези съвети.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *