Онлайн платформата за поръчка на професионална помощ за дома “Domestina” разраства уникалния за страната бизнес модел за домашно почистване, като от вчера всички жители на Пловдив могат да се възползват от услугите на компанията на адрес: https://plovdiv.domestina.bg/. До момента повече от 50 домашни помощници обслужват София, а до края на март другата година се очаква те да станат 200. Краткосрочните плановете на компанията са да предоставят услугите си и в другите големи градове в България.
Уеб базираната платформа „Domestina“ съществува от година и половина, а преди месец компанията стартира и професионална академия за домашни помощници, в която вече могат да кандидатстват и жени от Пловдив. Всеки кандидат минава през редица обучения и приемен изпит, който включва събеседване и тест. Обучението продължава три дни и включва девет модула: комуникация и отношения с клиентите, организация на почистването, видове препарати и употребата им, начини за почистване на различни помещения, простиране и гладене, как да се справим в извънредни ситуации, правна отговорност и работа с дигиталната системата на Domestina. Домашните помощници се назначават на трудов договор и получават пълни осигуровки, което предлага добра алтертнатива за озаконяване и легализиране на този вид услуги, които традиционно попадат в сивия сектор у нас.
Освен всички услуги като чистене, гладене и подреждане, миене на прозорци и съдове, сгъване и прибиране на дрехи, поливане на цветя, смяна на чаршафи и простиране, живущите в град Пловдив вече могат да се възползват и от електронно разплащане. “Domestina” предлага на клиентите си различни варианти за поръчка на услугата. При еднократно посещение клиентите получават всякакви домакински услуги в рамките на 4 или 8 часа спрямо техните изисквания и желания, без видът на услугите да влияе на цената. През сайта клиентите могат да закупят и месечен абонамент с възможност до 3 посещения на седмица, както и пакет от 4 посещения. Най-голямо предимство на „Domestina“ e, че при абонамент можеш да избираш извършването на услугата да се случва в един и същи ден и час от седмицата, както и всеки път да те посещава една и съща домашна помощница. Поръчката и обратната връзка за извършената услуга се случва онлайн и позволява лесно да смениш домашната помощница с един клик, ако не си напълно доволен от предложената услуга.
Онлайн платформата за поръчка на професионална помощ за дома е стартъп, който през 2015 г. привлече инвестиция от фонда LAUNCHHub в размер от 200 000 евро. Всички средства се инвестират в проучване на потенциални външни пазари и експанзия на бизнеса извън България, както и в създаването на първата професионална академия за домашни помощници.