Chivas отправя ново социално предизвикателство за 1 милион долара

Chivas ще проведе за втора поредна година мащабната си световна инициатива „The Venture – WIN THE RIGHT WAY“, а наградният фонд отново ще бъде 1 млн. долара. Тази сума ще бъде отпусната на един или няколко предприемачи с идеи за бизнес, като условието е бизнесът им да провокира значима социална промяна.

България има възможност отново да бъде една от над 20-те страни участници от целия свят. Българите с идеи за бизнес, насочен към значима обществена кауза, трябва да се регистрират на сайта на инициативата www.theventure.com, където да попълнят регистрационна форма. Приемането на заявки стартира на 15 септември 2015 г., а крайният срок за подаването им е 1 декември 2015 г. Единственото ограничение за кандидатите е да имат навършени 25 години.
   
Идеята за проекта The Venture идва от разбирането, че на всеки пазар по света се заражда едно ново поколение потребители, които все повече вярват, че бизнесът трябва да бъде сила, която създава и работи в полза на доброто. Социалната промяна все повече има нужда не само от усилията на правителствата и неправителствените организации, но и от предприемачите, които могат да допринесат с идеите си за промяната на социалната среда около нас. България е идентифицирана като страна с потенциал да допринесе към инициативата и ще има шанса да излъчи свой локален победител, който да се състезава за наградата от 1 милион долара за реализация на бизнес идеята си.

Журито за България, което ще оценява проектите, предстои да бъде обявено. В него ще се включат успели български предприемачи, ментори и вдъхновители на промяна. До 11 януари журито ще определи полуфиналистите сред българските кандидати. Големият победител за България ще стане ясен до 18 февруари, а няколко седмици по-късно ще бъдат обявени финалистите от всички държави, включени в инициативата на Chivas Regal.

Всички финалисти от страните участници ще бъдат поканени на едноседмичен тренировъчен лагер в чужбина в периода март-април 2016 г. Те ще имат шанса да се срещнат и да обсъдят проектите си с водещи лидери на компании от технологичния бранш, а техни ментори ще бъдат професионални експерти.

Част от наградния фонд на стойност 250 хил. долара ще бъде разпределен между финалистите на база гласуване от потребителите за техен фаворит в crowd-funding платформата Indiegogo.

През юни/юли 2016 г. ще бъдaт обявени победителите в състезанието, между които ще бъде разпределена останалата част от наградния фонд на стойност 750 хил. долара, за да подкрепят и реализират своите бизнес идеи.

През второто издание на проекта The Venture ключов критерий за оценка ще е потенциалът на бизнес идеята за реален положителен социален ефект, както и това да бъде вече осъществена или наистина практична и приложима.

В първото издание на инициативата The Venture българският финалист е стартиращата компания Arthesis. Българският екип разработва уникални персонализирани обвивки за протези чрез 3D принтер, които вдъхват самочувствие и увереност на хората с ампутация на крака. Arthesis класира България сред 16-те държави в света, които се съревноваваха в конкурентната бизнес категория социално предприемачество, и успя да набере над $25 000 в първия кръг на конкурса.

Официалният сайт www.theventure.com и Facebook страницата на Chivas Regal Bulgaria са на разположение на всички, които искат да се запознаят с правилата на конкурса, с бизнес идеите на миналогодишните финалисти, както и с вдъхновяващите истории на някои от най-успешните социални предприемачи в света.

Chivas Regal пожелават успех на всички бъдещи участници в инициативата и споделят, че социалната промяна е възможна, стига всички да работим заедно за нея.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *