Започва кампания за засилване присъствието на българския бизнес на скандинавския пазар

Активно промотиране на България и насърчаване на директните контакти между българския и шведски бизнес ще са фокусът на кампания за откриване на нови възможности за наши фирми на пазарите в Скандинавия. Това се договориха министърът на икономиката Божидар Лукарски с министъра на предприемачеството и иновациите на Швеция Микаел Дамбери на среща в Стокхолм в рамките на работна визита на министър Лукарски в Кралство Швеция.

Българският бизнес изпитва сериозен недостиг на информация за възможностите на пазара в Швеция. Това е така, защото малките и средни предприятия, за разлика от големите компании, не разполагат с ресурси за самостоятелно проучване на възможностите и навлизане на скандинавските пазари. Главното в шведския модел е активното участие на МСП във веригите на доставки на големите компании, чрез които малките и средните успяват да стъпят на външни пазари.

Министерство на икономиката подготвя серия от B2B събития, чрез които да се установи директен контакт между български и шведски фирми. През октомври в Гьотеборг ще се проведе двустранен бизнес форум в сферата на ИКТ, за който заявки вече са направили редица водещи български компании.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *