Днес малкият бизнес в България е изправен пред редица трудности, започващи от конкуренцията на големите играчи, през всевъзможни административни процедури, забавени плащания, до постоянния недостиг на средства за оперативни разходи. В тези условия за един стартъп или малка фирма почти не остават ресурси за качествен маркетинг, който да му помогне да се конкурира успешно с по-големите в своя бранш.
По тази причина на малките предприемачи най-често се налага да се насочат към онези маркетингови инструменти, които имат високо съотношение между цена и ефективност, позволявайки да се постигне измерим ефект с ниски разходи – SEO (оптимизация за търсачки), социални мрежи и връзки с медиите.
Сред всички тях една сфера, наречена SEO оптимизация, се откроява като ключов фактор, който ако бъде успешен, може значително да наклони везните в полза на една компания и на практика да изравни позициите на малките и средни фирми. Техниките за позициониране на предни места в Google най-често не изискват толкова голям бюджет, колкото да кажем рекламата в печатни издания и са направо несравними с бюджетите за реклама в телевизията. Те обаче са изключително ефективни.
Дори една малка фирма да няма ресурс за силна линкбилдинг кампания, тя може да постигне много с качествена on-page оптимизация и след това да търси добрите възможности да изграждане на линкове към своя сайт. Обръщайки се към специализирана SEO фирма, тя може да получи ценни съвети и насоки за своето присъствие в търсачките, както и нови възможности за линкбилдинг, тъй като специализираните фирми в бранша често разполагат с мрежи от качествени партньорски сайтове.