Любопитни факти за предприемачите в Америка

Предприемачите са едни от най-популярните хора в Америка и славата им често достига тази на рок звездите. Известни личности като Бил Гейтс, Стив Джобс, Джери Йънг, Сергей Брин често красят кориците на авторитетни списания. За тях са изписани стотици страници в пресата, включително и в нашето скромно издание. Тези пионери на корпоративния свят определено помагат на САЩ да се превърне в най-мощния двигател на световната икономика, но преди всичко превръщат имената си в легенда.

Навярно много от вас се чудят какъв точно е средностатистическият предприемач – дали това е необикновен човек с извънземни способности или просто щастливец с гениална идея? Позовавайки се на доклада „Анатомията на предприемача“, изготвен след проучване сред 549 собственици на фирми от фондация Kaufmann, ще ви представим редица факти, които са в състояние да променят възгледите ви за тази особена група от човешкото общество. Ако сте от хората, които смятат, че предприемачите са сравнително млади, работят над 80 часа седмично, ядат и спят под бюрото си, вероятно ще останете разочаровани.

Ето и част от по-интересните числа:

1. Средната възраст на бизнесмените, създали собствени фирми, е 40 години, като при „авторите“ на IT компаниите тя е 39 години.

2. Повече от половината участници в проучването (52%) за първи път са проявили интерес към предприемачеството докато са били в колеж, а 34.7 на сто въобще не са си помисляли за това. Останалите 13.3% са имали малък или никакъв интерес.

3. В изследването 24.5% от анкетираните са споделили, че са били силно заинтригувани от идеята за собствен бизнес по време на следването си, а 47.1 на сто от тях са успели да стартират повече от две компании.

4. Болшинството – цели 95.1 процента, имат придобита бакалавърска степен, а 47 процента са с по-висока.

5. По-малко от един процент произлизат от изключително богати или много бедни семейства.

6. 15.2% от предприемачите имат брат или сестра, които са стартирали собствен бизнес преди тях.

7. 69.9 процента от участниците в проучването са били семейни, когато са започнали първия си собствен бизнес проект.

8. 42.5 процента са първо дете в семейството си, 28.1 на сто – второ, 14.9% – трето, 6.8% – четвърто, 4.5 на сто – пето.

9. Предприемачите, които са основали компаниите си скоро след завършване на висше образование (с нула до пет години трудов стаж), и тези които са имали изключително силен интерес към собствен бизнес по време на следването, имат по-малък шанс да създадат семейство (36.6% срещу средно 69.9% за останалите) или да имат деца, по времето когато  стартират първия си проект (26.9 % срещу  59.6% за останалите).
10. 59.7 процента от собствениците са имали поне едно дете, когато са стартирали първия си бизнес, а 43.5 % имат две или повече деца.

11. Голяма част от предприемачите са серийни – всеки от участниците в проучването е стартирал средно 2.3 различни компании.

12. Цели 74.8 на сто споделят, че са започнали собствен бизнес с желанието да станат богати…

13. А 63%, защото не им е харесвало да работят за други.

14. Едва 4.5 процента са потвърдили, че невъзможността да си намерят традиционна работа е повлияла на решението им да поемат по пътя на предприемачеството.

15. Предприемачите обикновено са с по-добро образование и по-висок ценз от техните родители.

16. Предприемачеството не е традиционен наследствен бизнес. Повече от половината стартирали (51.9 процента) са били първите в тяхната фамилия със собствен бизнес.

17. Над 75% от анкетираните бизнесмени са работили за други компании повече от шест години преди да основат собствени фирми.

Допълнителна информация може да откриете в материала Анатомия на предприемача.

Цялото изследване ще откриете ТУК

Фондацията Kauffman

Фондацията Ewing Marion Kauffman е основана в средата на шестдесетте години на миналия век от късния предприемач и филантроп Ewing Marion Kauffman. Разположена в Канзас, Мисури, тя е сред тридесетте най-големи фондации в САЩ, с авоари за приблизително 2 милиарда долара. Основната й цел е да насърчи изграждането на общество от икономически независими личности, които са загрижени да допринесат за благополучието на техните общности. В услуга на тази визия на създателя на фондацията, тя се фокусира в две ключови области – подпомагане на предприемачите и подобряване на образованието на децата и младите хора. Мисията се изпълнява в четири основни направления – Предприемачество, Иновации, Образование, Изследвания и политика.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *