Дистанционните видео консултации стават все по-приложими в сферата на медицинската индустрия. В епохата на почти повсеместен интеренет достъп, на мобилните устройства и приложения дори и медицинските специалисти постепенно допускат новите технологии в работата си.
Един от успешните примери в тази посока е финландското мобилно приложение Meedoc, което дава възможност на пациентите да се свързват с личния си лекар с помощта на видео чат. Чрез него работодателите могат да се абонират за дистанционни лекарски консултации за своите служители и дори да включат услугата в техните социални пакети. Предимството на предлаганите от Meedoc услуги е, че долекарската помощ под формата на видео консултации би могла да спести време и да се отрази добре на здравето на служителите, особено в случаите на по-леки заболявания, при които не се налагат медицински изследвания. След видео консултацията, лекарят може да предпише лечение на пациента и това да му спести ангажиментите за записване на час или изчакване на дълги опашки пред лекарския кабинет.
Проектът вече е привлякъл над 1.5 милиона долара финансиране от инвеститори в сектора на здравеопазването – фармацевти, лекари, доставчици на медицинско оборудване и др. Компанията е базирана във Финландия, но услугите й са достъпни във всички страни от ЕС. Всяка фирма може да ползва услугите на Meedoc след заплащане на месечна такса от 10 евро на служител. Стартъпът се надява да привлече за потребители хиляди пациенти от големи търговски фирми и малки и средни предприятия.