Онлайн гигантът Google обяви, че е закупил още една услуга, която може да използва в своята агресивна рекламна стратегия. Както съобщава технологичният сайт Pixelmedia.bg, става въпрос за стартиращата ирма Emu, която предлага чат функционалности. Цената е запазена в тайна от двете компании.
За човек, който следи онлайн сектора, не е трудно да се досети, защо Google е заинтересувана от чат платформата. Emu е разработила и интегрирала в своите услуги технология, която позволява мониторинг на разговорите на потребителите, разпознава това, за което си говорят потребителите и може да вмъква съответстващи на разговора линкове с реклами.
Към момента платформата не добавя рекламна информация, а използва своята система за мониторинг само за идентифициране на интересите на чатещите и добавяне на независима информация, която би могла да им е полезна. Ако напишете през Emu, че искате да обядвате например, платформата ще ви препоръча близки ресторанти. Но границата между подобна полезна информация и директна реклама е много тънка. Някое близко кафе може да си заплати например за да се появява винаги, когато споменете в разговора си съответната дума. Предстои да разберем, по какъв начин Google ще се възползва от тези възможности.