Възможността за свързаност с близките е сред най-важните характеристики на модерните технологии за българина

Навиците и нагласите на българските интернет потребители по отношение на технологиите са в основата на проучване, проведено по поръчка на Samsung от Gemius през април. Отношението към модерните технологии и устройства, начина по който ги избират, за какво и как ги ползват, кои са предпочитаните марки са сред основните въпроси, включени в проучването. То е представително като обхваща потребители на всички технологични марки на възраст между 18-55 години от големите градове. 

Според българите основната роля на модерните технологии в живота им е тяхната функционалност (27.7%) и възможността за свързаност с близките (26.7%). На трето място потребителите поставят желанието за забавление посредством възможностите за игри, музика и снимки, които новите технологии предоставят (16.3%). Потребителите обаче подхождат разумно към избора на технологични продукти – определящите фактори при покупка на нов уред или мобилно устройство са най-вече цената и качеството (50.7%). Много малък дял от респондентите биха заплатили повече пари за дадена джаджа, само и само за да са в крак с модата – едва 7.2%. 

По отношение на забавния аспект на технологиите, логично на него отдават по-голямо значение по-младите (до 29 години) и необвързаните потребители. Функционалността е важна предимно за мъжете, докато свързаността с приятелите и близките – за жените. Съответно мъжете са по-склонни да платят и висока цена, за да притежават най-модерните джаджи, а най-голямо нежелание за инвестиране в големи суми проявяват хората над 40 години. Що се отнася до притежаваните уреди, очаквано резултатите показват високо проникване на пазара от страна на лаптопите (74.5%), телевизорите с плосък екран (73.8%), смартфоните (66.2%) и настолните компютри (63.2%). Таблетите са значително по-слабо разпространени, но заедно със смарт телевизорите (15.3%) и смарт телефоните (19.4%) те са сред най-желаните уреди за покупка – съответно 16,6%.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *