Първият водороден автомобил на Toyota „2015 FC“ влиза в серийно производство през следващата година. Моделът е изработен по концепцията FCV (от Fuel Cell, т.е. горивна клетка), представена на салона в Женева тази година. Коли с водороден двигател ще се продават в САЩ, Япония и Европа. Те ще бъдат средни по размери и ще изминават около 750 км. с едно зареждане.
Изпълнителният вицепрезидент на Toyota Motor Europe Карл Шлихт е на мнение, че именно технологията с горивни клетки ще осигури предвижването в бъдеще. Той добавя, че водородната технология комбинира предимствата на електрическите коли с тези на конвенционалните и постига нулеви вредни емисии и триминутно зареждане.
Припомняме, че автомобилите с горивни клетки използват набор от клетки, където протича електро-химическа реакция – съединяване на водород с кислород, което генерира електричество. Това електричество задвижва колата. Единствените им емисии са водни пари. Те могат да изминават пет пъти по-дълго разстояние в сравнение с електрическите коли с акумулаторна батерия. През 1997 г. Toyota изненада конкурентите си, като пусна революционния Prius – първия комерсиален бензиново-електрически хибрид. С „2015 FC“ японската фирма започва следващата ера в екологичната си гама автомобили.