На 9 април в Sofia Event Center се проведе тазгодишното издание на конгреса Webit CEE DIGITAL SUMMIT. По време на събитието своя опит в областта на дигиталния маркетинг споделиха представители на утвърдени международни компании и предприемачи от Централна и Източна Европа.
Главият изпълнителен директор на PayU Group Даниел Николеску сподели, че вижда възможности за създаване на успешен бизнес извън националните граници. Той е категоричен, че бизнес, създаден в интернет сега, ще се разраства успешно през годините. Николеску подчерта, че най-важното е да се разбере пазара на страната, в която бизнесът ще търси своите клиенти. България, Румъния и Гърция например имат различна култура на клиентите и различна структура на плащанията. Ева Въчева, ръководител корпоративно развитие във Fashion Days Group, говори за превръщането на компаниите в иновативни. По думите й големите компании се фокусират върху клиентите, но не и върху анализа на данните за тях. „Най-добрият начин да израстнеш умно е да познаваш своите клиенти и да организираш добре данните за тях. По-добре мисли, че днес имаш 10 клиента, но утре ще имаш 10 хиляди“, посъветва тя, акцентирайки на това, че при израстването си е по-добре фирмата да стане умна, преди да е станала голяма. По думите й събирането на обратна връзка и предоставянето на таргетиран продукт на клиентите със сигурност ще доведе до положителен резултат в бъдеще.
Александру Гернатеску, главен изпълнителен директор и ръководител стратегическо развитие на Инфинити брадърс, подчерта, че през 2014 г. всичко, което правим е жив микс между технологии и съдържание. По думите му днес „улицата обхваща пазара, тъй като 30% от хората използват 3G и интернетът е винаги с тях“. Съвсем скоро технологията аугментед реалити ще се превърне в основа за създаването на нова социална мрежа, прогнозира Гернатеску.
Основателят на софтуерната компания New Frontier Group Бранислав Вуювич посъветва стартиращите предприемачи да използват новите технологии, да бъдат социални и мобилни. Най-важното за изграждането на успешен бизнес според него е създаването на дългосрочна стратегия по отношение на клиентските данни, комуникационните канали и съдържанието.