През отминалата година секторът на колективното пазаруване у нас е отбелязал ръст от 20%, става ясно от данните на трите най-големи агрегатора на оферти за групово пазаруване – Vsichkioferti.bg, Eha.bg и Oferto.bg. Най-големият сред тях – Vsichkioferti.bg – отчита над 500 000 закупени ваучера и спестени над 18 милиона лева от потребителите през отминалата година. Наблюдава се над 50% ръст в плащанията с кредитни карти, въпреки че все още предпочитания метод за плащане остава Easypay. Най-купувани са туристическите оферти (65-70% от всички продажби по този начин), като преобладават продадените ваучери за почивки в България, следвани от тези в Гърция, уточняват от компанията. На второ място по продажби са офертите от категория красота, които включват предложения за маникюр, фризьорски услуги, козметика и други.
„Възходящата тенденция от миналата година се запазва и през първите месеци на 2014 г. и аз очаквам ръстът от 20% да се запази и през този период. Според мен причините за това са в реалната добавена стойност, която потребителите получават от сайтове като нашия и фактът, че през отминалата година сме успели да им спестим сумата от 18 милиона лева е достатъчно показателен” – обяснява Теодор Кафеджиев, собственик на VsichkiOferti.bg. Според него този тип уебсайтове вече са се наложили в българското общество като един от най-популярните начини за изгодно закупуване на продукти и услуги, а агрегаторите на оферти, като създадения от него проект, играят ключова роля в този процес, улеснявайки потребителите и предлагайки достъп до много по-голям брой оферти на едно място. Проверка на трафика в агрегаторите на оферти за групово пазаруване показва, че интересът към този тип платформи се увеличава значително с наближаването на празници, когато най-активно се пазаруват ваучери за почивки.
VsichkiOferti.bg е най-популярният агрегатор за групово пазаруване в България. Сред основните предимства на портала, който обединява офертите на много сайтове, са огромният брой предложения и богатият избор. Друго важно негово предимство е, че предоставя възможност на потребителите да сравнят предлаганите от различните сайтове оферти и да изберат най-изгодното предложение за покупка, услуга или почивка. Това се отнася най-вече за хотелите и почивките, уточняват от компанията.