Наградиха финалистите в конкурса за най-добър бизнес план на НПО

Три неправителствени организации си разделиха наградния фонд от 30 000 лева в конкурса за най-добър бизнес план на НПО, организиран от Фондация Български център за нестопанско право (БЦНП), Фондация Програмен и аналитичен център за европейско право (ПАЦЕП) и Фондация УниКредит с подкрепата на Фондация „Америка за България“ в рамките на проекта „Ефективни подходи към устойчивостта на НПО“. Официалното награждаване се състоя на 20 февруари в Гранд хотел София и събра обществени личности, представители на бизнеса, гражданския сектор и медийните среди.

В тазгодишното издание на конкурса с бизнес планове кандидатстваха 20 неправителствени организации. От тях бяха номинирани 8 финалиста, които да се борят за наградите. „Беше ни много трудно да изберем финалистите. Досега винаги сме избирали седем финалисти. Тази година това беше невъзможно.“ – сподели Любен Панов, Програмен директор на Български център за нестопанско право. Журито, съставено от представители на Фондация „Америка за България“, УниКредит Булбанк АД, Средногорие Мед Индустриален Клъстър, Мусала Софт АД, Микрофонд АД, вестник „Капитал“, Yatoto.com, имаше нелеката задача да определи трите най-добри бизнес-идеи.

Голямата награда – чек за 12 000 лева, получи Сдружение „Трансформатори“, София за идеята ВЕЛОВРЪЗ  – удобни и интересни решения за велопаркиране в частни имоти и обществени пространства. “Голямо благодаря, че тази инициатива я има и благодарности на всички, които работят за нея! Ние от Трансформатори вярваме в конкурентното начало. Радва ни, че толкова много организации са сред финалистите и са успели да привлекат внимание върху каузите и идеите си“ – сподели Делчо Делчев, един от лидерите на „Трансформатори“. Наградата бе връчена от господин Левон Хампарцумян – главен изпълнителен директор на УниКредит Булбанк, който заяви намерението на Банката да продължи да подкрепя трайно програмата за социално предприемачество. „Победители са всички, които са участвали в обученията, защото са показали предприемчивост. Ще продължим да подкрепяме подобни инициативи, защото вярваме, че много на брой малки стъпки ще направят средата ни по-добра“, каза Хампарцумян.

Втора награда – чек за 9 000 лева, получи идеята за целогодишна оранжерия за производство на екологично чисти зеленчуци, която да ангажира хора в неравностойно положение, представена от Сдружение „Закрила, Обич и Вяра“, Търговище. Чекът връчи госпожа Елена Маринова от Мусала Софт АД.

Чек за 9 000 лева предаде изпълнителният директор на Фондация „Америка за България“ госпожа Десислава Тальокова на Сдружение „Прегърни ме“, София с проекта за арт-ателиета с участието на доказани и популярни творци на изкуството, в които наред с деца и младежи от институции, срещу заплащане да бъдат включени и деца на платежоспособни родители.

Tазгодишното издание имаше и допълнителен акцент. През януари 2014 УниКредит Булбанк представи пред всички свои служители бизнес-идеите на тримата победители от миналогодишния конкурс – лятната обучителна програма на Фондация „Танцово изкуство – Илиев“, работилницата за сапуни HOPeSOAP на Фондация за социална промяна и включване, инициативата „Природа в шепа“–класна стая на открито на Българското дружество за защита на птиците. Резултатът от гласуването на служителите определи наградата от 5000 Евро, осигурена от Фондация УниКредит, да получи Работилницата за сапуни на Фондация за социална промяна и включване. Чекът бе връчен от господин Димитър Пенков, Директор „Малки и средни предприятия“ в УниКредит Булбанк. Конкурсът за най-добър бизнес план се провежда за трети път. Целта му е да стимулира неправителствените организации да развиват свързана с мисията си стопанска дейност, чрез която да осигуряват средства  за постигане на основните си задачи.

Следващото издание на конкурса ще стартира през лятото на 2014 година и ще премине през няколко етапа. На първия етап организациите участват в две обучения, където получават знания и насоки как да извършват стопанска дейност в подкрепа на мисията си и кое е важно за успеха на бизнес идеята. Втората част от програмата е разработване на бизнес планове от участниците в обучението в рамките на три месеца. Третата част е конкурсът за най-добър бизнес план, в който независимо жури определя тримата победители.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *