От пускането на онлайн магазина за мобилни приложения App Store на Apple до днес има значителна промяна по отношение влиянието на различните региони по света върху този пазар. Това става ясно от ново проучване на компанията Distimo, публикувано преди дни.
Днес САЩ губи своята първостепенна роля в тази платформа за разпространение на мобилни приложения, като едва 26% от всички даунлоуди на безплатни приложения в нея през юни 2012 г. са направени от тази държава. За сравнение същият показател през юни 2010 г. например е бил 38 процента.
Намаляващото влияние на родината на Apple е преди всичко за сметка на страни от Азиатско – тихоокеанския регион, сред които Кирай, Япония, Южна Корея и Австралия. Останалите национални пазари, чиито значение се повишава, са Великобритания, Германия, Франция, Канада и Италия. Според анализаторите от Distimo, ключовият извод от тази тенденция е, че за успеха на едно ново мобилни приложение нараства значението на неговата добра локализация.