Огромният брой рекламни послания, които ни бомбардират ежедневно на улицата, по телевизията, радиото и интернет, са довели до привикване на нашите уши и очи с рекламните послания. Именно това е мотивирало група японски маркетолози, да се опитат да се доберат до носовете на потребителите.
Изследователи от Токийския университет представика на конференция в Япония концепцията „ароклама“ (smell-vertising). Става въпрос за специални билборди, които изпускат аромат, увеличавайки по този начин вероятността, потребителите да обърнат внимание на рекламното послание.
Всъщност идеята далеч не е нова и до сега е имала няколко превъплъщения в САЩ и други страни по света – основно в сферата на парфюмерийната и хранително – вкусовата индустрия. До сега обаче не е ясно, каква е възвръщаемостта от този тип реклама.