Интернет корпорациите Google, Facebook, Twitter, AOL и iab се включиха в Ads Integrity Alliance – международен съюз за борба с незаконната и недостоверна реклама. Той е създаден от нестопанската организация StopBadware, която се бори с вредното явление.
Ads Integrity Alliance се знаимава със създаване и развитие на препоръки за онлайн услугите, интернет и телеком операторите, както и софтуерните разработчици. Освен това неговите членове ще си обменят актуална информация за случващото се в сферата на незаконната реклама.
Според Ерик Дейвис, мениджър по глобалната публична политика на Google, поддръжката на подобно обединение е необходима, поради бързия ръст на интернет пазара и неговите възможности. Самата Google често става жертва на недобросъвестна реклама, публикувана в AdWords. През миналата година например компанията е заплатила 500 млн. щ. долара заради недостоверни рекламни съобщения на мрежа от аптеки.
Сред инициативите на компанията е и програмата Trustes Stores (Проверени магазини), чиито тестове ще стартират през есента. Всички онлайн бизнес компании ще могат да се включат в програмата, предоставяйки на Google данни за себе си.