Oбщинската администрация в Гълъбово внедри електронната система за документооборот Docuware. Проектът е финансиран по приоритетна ос „Качествено административно обслужване и развитие на електронното управление” на Оперативна програма „Административен капацитет“.
Системата е реализирана от софтуерната компания Немечек, която е създала официален уебсайт на общината, внедрила е системата за документооборот Docuware и е интегрирала три кметства към процесите на електронно управление. Освен това Немечек е осъществила и съпътстващи обучения на служителите от общинската администрация и кметствата за работа с електронната система за документооборот.
„Бихме искали този проект да служи за пример. Вярваме, че внедряване на подобен вид системи ще доведе до по-добра комуникация, както между институциите в България, така и в тяхната работа с гражданите и бизнеса. Вярваме, че внедряването на добри международни практики в частния и в публичния сектор в България ще допринесе за развитието на по-качествени услуги” – коментира Георги Абаджиев, бизнес консултант в Немечек България.
Очакваните резултати след внедряването на систематата DocuWare са свързани с оптимизацията на документооборота. Това ще доведе до по-ефикасно използване на ресурсите на община Гълъбово. Като следствие от ефективното управление на информацията с Docuware, общината ще се отличава с по-бързо и качествено обслужване на гражданите и бизнеса. В допълнение, дигитализирането на документооборота и предоставянето на електронни услуги ще намали значително хартиените носители до ниво, което съответства на екологичните норми на Европейския Съюз. Това неминуемо ще доведе и до намаление на разходите, които генерира община Гълъбово.